سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

تحریم خرید نفت از ایران ،بهترین فرصت برای نهادینه شدن اقتصاد بدون نفت است

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: گفت:تحریم خرید نفت نه تنها اقتصاد ایران راتضعیف نمی کند بلکه اگر مدیریت کشور بتواند از این تهدید استفاده کند می تواند زیربنای اقتصادی بدون نفت و مبتنی بر تولید را پایه ریزی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «مصطفی رناسی»در کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اصفهان با حمایت از رویکرد سیاست اقتصاد بدون نفت در کشور وجود نخبگان صنعت در بخش های مختلف را عامل تقویت تولید کشور دانست و گفت:برای نیل به اقتصاد بدون نفت باید برنامه ریزی دقیقی مسوولان با همکاری تشکل های اقتصادی و صنعتگران انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه رسانه های تصویری به صنعتگرانی که چرخ صنعت کشور را می چرخانند ،توجه ندارند.

تصریح کرد:صدا وسیما برای پر کردن برنامه های خود ،بازیگران و ورزشکاران را بارها در شبکه های متعدد دعوت می کنند ولی صنعتگرانی که چندصد فرصت شغلی برای جوانان ایرانی ایجاد کردند جایی در این رسانه ندارند.

«مصطفی رناسی» تصریح کرد:صنعتگران موفق دارای تجاربی ارزشمند برای جوانان امروز هستند که از طریق این رسانه می توان به آنان منتقل کرد.

وی معرفی تولیدکنندگان موفق به جامعه را عامل ترویج فرهنگ تولید محوری به جای واسطه گری در اقتصاد دانست و گفت:نباید برای انتقال تجربه تولید کنندگان موفق،وجهی از آنان مطالبه شود و باید به این بخش مفید جامعه احترام ویژه ای گذاشت.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه عملکرد بانکها در سال 83 و سال جاری گفت:بانک ها در آن سال به دنبال بنگاههای اقتصادی جهت پرداخت تسهیلات بودند ولی امروز برای پرداخت تسهیلات سخت گیری مضاعفی اتخاذ کردند.

وی اضافه کرد:بانک ها برای دریافت معوقات بانکی باید راهکارهای هوشمندانه را به کار گیرند و ان پرداخت تسهیلات ارزان تر نسبت به گذشته است.

رناسی تصریح کرد:بانکها در شرایط کنونی باید ساختار خود را در بخش صنعت تعدیل کنند و با پرداخت تسهیلات ارزان تر از تولید کشور حمایت کنند.

وی تاکید کرد:تقویت بخش خصوصی کشور نه تنها برای دولت تهدیدی به شمار نمی آید بلکه دولت را در مدیریت اقتصادی کشور کمک می کند./ب

برچسب ها: اصفهان ، کمیسیون ، صنعت ، ومعدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.