سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلام سریعترین دین رو به رشد در انگلستان و ولز

با توجه به داده های سرشماری جدید دولت انگلستان، دین اسلام سریعترین دین رو به رشد در انگلستان و ولز معرفی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما، در این سرشماری حدودا 56 میلیون نفر شرکت کردند. تعداد افرادی که خود را مسیحی معرفی کرده بودند از 72 درصد در سال 2001 به 59 درصد در سال جاری تقلیل یافته و در مقابل جمعیت مسلمانان در این یک دهه از 3 تا 5 درصد، افزایش یافته است، که بر طبق این سرشماری حدود 40 درصد از جمعیت انگلستان را مسلمانان تشکیل می دهند. با این حال تحلیلگران بر این باورند که تعداد مسلمانان انگلستان ممکن است بسیار بیشتر از داده های ارائه شده در سرشماری باشد.
اگرچه در وهله نخست می توان مهاجرت را دلیل عمده افزایش مسلمانان و روند رو به رشد دین اسلام در این کشور دانست، اما این نکته را نباید نادیده گرفت که هر ماه صدها تن از مردم انگلستان به دین اسلام مشرف می شوند.
با توجه به بررسی های انجام شده توسط یک گروه بین ادیان به نام «اهمیت ایمان»، هر ساله حدود 5 هزار تن در سراسر انگلستان تغییر مذهب داده و مسلمان می شوند. این گروه اخیرا تعداد مشرف شدگان به دین اسلام را 100 هزار تن اعلام کرده، که این آمار در سال های پیش بین 14 هزار تا 25 هزار تن بوده است.
این بررسی ها حاکی از این است که 70 درصد از مشرف شدگان به دین اسلام را سفید پوستان تشکیل می دهند که متوسط سن آنان 27 سال می باشد و تقریبا دو سوم از این آمار متعلق به بانوان است.
در نظرسنجی که توسط «کوین برایس» از دانشگاه «سوانسی» ولز انجام شد، جنبه های منفی موجود در فرهنگ بریتانیا از مشرف شدگان به دین اسلام پرسیده شد، که قریب به اتفاق این افراد موضوعاتی چون مصرف لجام گسیخته مشروبات الکلی، عدم پایبندی به اصول اخلاقی، و روابط آزاد نامشروع جنسی را برشمردند و همچنین اذعان کردند که زندگی به عنوان یک مسلمان مومن، در کشوری همانند انگلستان، با این چنین فرهنگی بسیار دشوار است.
9 نفر از هر 10 زن مشرف شده اظهار داشتند که بعد از روی آوردن به دین اسلام، از حجاب و پوشش اسلامی استفاده می کنند. اکثر این افراد در خانواده های مسیحی به دنیا آمده و پرورش یافته اند که توسط دین اسلام خلاء معنوی درون خود را پر کرده اند. همین دلایل کافی است تا امروزه شاهد افزایش تعداد مسلمانان در انگلستان باشیم.
در آماری که اخیرا به صورت جداگانه از سوی دولت ارائه شد، به روند رو به رشد پذیرش دین اسلام توسط زندانیان در زندان های انگلستان اشاره شد، و علل این موضوع افزایش نارضایتی از دین مسیحیت در بین پیروان این دین و تبلیغات گسترده مسلمانان از دین اسلام معرفی شد.
نشانه ها حاکی ست که افزایش روز افزون تعداد مسلمانان در انگلستان ادامه خواهد داشت و پیش بینی شده که در سرشماری سال 2021 جمعیت مسلمانان به دو برابر جمعیت کنونی خواهد رسید./ي2
برچسب ها: اسلام ، انگلستان ، ولز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.