سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کريستين‌ ساينتس‌ مانيتور ؛

سالانه 32 هزار نفر در آمريکا به ضرب گلوله کشته مي شوند

آمار جنايات در آمريکا نشان مي دهد، هر ساله 32 هزار نفر در اين کشور به ضرب گلوله کشته مي شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه کريستين‌ساينتس‌مانيتور چاپ آمريکا نوشت : برخي از کارشناسان سياسي و اجتماعي، فشار آوردن «انجمن ملي اسلحه» آمريکا موسوم به «ان آر اي» را براي ايجاد کمربند حفاظتي پيرامون مدارس اين کشور، با استفاده از نگهبانانِ مسلح، ديوانگي خوانده‌اند. در عين حال، در برخي از ايالت‌هاي محافظه‌کارِ آمريکا که طرفداران حزب جمهوريخواه در آن در اکثريت قرار دارند، اين مسئله براي شهروندان اين ايالات تا حدي منطقي به نظر مي‌آيد.  
لذا واکنش به اين پيشنهادِ انجمن «ان آر اي» تا حدودي بستگي به اين دارد که افرادي که از آنان نظرسنجي مي‌شود، در کجاي آمريکا زندگي مي‌کنند.  
اين منبع افزود، البته صحيح است که هر ساله حدود سي و دو هزار نفر بر اثر جراحات ناشي از شليک گلوله به سويشان، جان مي سپارند، اما پليس آمريکا دو سوم از اين مرگ و ميرها را موارد خودکشي تشخيص داده است. همچنين تحقيقات نشان داده که هرساله در آمريکا در حدود يکصد و هشت هزار مورد از سلاح‌هاي گرم براي جلوگيري از خشونت و دفاع شخصي استفاده شده که در اغلب اين موارد، هيچ تيري نيز شليک نشده است. در عين حال، موضوع نگران‌کننده اين است که ممنوعيتِ ده‌ساله‌ي فروش سلاح‌هاي تهاجمي مانند مسلسل‌هاي خودکار در آمريکا، در سال 2004 ميلادي به پايان رسيد و فروش اينگونه سلاح ها در پي لغو ممنوعيت عرضه آن به شهروندان معموليِ آمريکايي، به شدت افزايش يافت.  
همچنين بر شمار مردم عادي آمريکايي که سلاح‌هاي کمريِ مخفي با خود حمل مي‌کنند به شدت افزوده شده و در حال حاضر، تعداد افراد حامل سلاح هاي گرم در جامعه آمريکا به هشت ميليون نفر رسيده است. در عين حال، بحث در مورد لزوم ممنوعيت فروش تمام انواع سلاح هاي گرم، يا فقط سلاح هاي تهاجمي همچنان در ميان سياستمداران و جامعه آمريکا ادامه دارد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، جنایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.