سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

ذخیره آب سد عظیم كوثر گچساران به مرز سرریز رسید

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد كوثر گچساران با اشاره به اینكه ذخیره آب این سد ملی به مرز سرریز رسیده است،گفت: تنها یك متر ارتفاع ظرفیت آب پشت سد باقی مانده است.

'اسلام قدمی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  نرمال تراز این مخزن بتونی با سطح دریا را 625 متر برآورد كرد افزود: در حال حاضر میزان تراز ارتفاع آب پشت سد كوثر نسبت به سطح دریا 624 متر است.
وی اظهاركرد: با توجه به اینكه در هفته جاری بارندگی پیش بینی شده امید است در هفته نخست فصل زمستان ذخیر آب سد تكمیل و سرریز شود.
قدمی تاكید كرد: در بارندگی چند روز اخیر 15 میلیون متر مكعب سیلاب پشت سد جمع آوری شد كه پنج میلیون متر مكعب آن رها سازی شد.
وی میزان آب ذخیره ای پشت سد كوثر را قبل از بارندگی سال زراعی جاری را 450 میلیون متر مكعب اعلام كرد و گفت: هم اكنون میزان آب ذخیره شده به 560 میلیون متر مكعب رسیده است .
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد كوثر گچساران گفت: سد مقداری بیش از ظرفیت سیلاب های را بدلیل خسارت وارد نشدن به ارضی پایین دست مهار كرده كه بیش از 10 میلیون متر مكعب را باید برای افزایش ظرفیت سد كم كم رها شود.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد كوثر گچساران به افزایش 45 میلیمتری بارش پاییزی این منطقه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره كرد و گفت: تداوم بارندگی به تامین منابع آب سدها و رودخانه ها بیش از پیش كمك خواهد كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج ، سد ملی كوثر در 55 كیلومتری دوگنبدان مركز شهرستان گچساران قرار دارد كه نیمی از آب آشامیدنی استان بوشهر و بخشی از آب كشاورزی و آشامیدنی استان خوزستان و قسمتی از آب كشاورزی و شرب مناطق گرمسیری كهگیلویه و بویراحمد را نیز تامین می كند./ب

برچسب ها: سد ، ذخیره ، موثر ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.