سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

سهم تعاونی ها از اقتصاد کشور به 9درصد ارتقا یافته است

مدیرکل توسعه تعاون، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم تعاونی های از اقتصاد کشور به 9 درصد ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، غلامحسن بشارتی، اظهار کرد: این آمار در حالی ارایه می شود که در بیشتر مواقع سهم تعاونی ها از بخش خصوصی تفکیک نشده و تعاونی ها هم جزیی از بخش خصوصی محسوب می شوند.

وی افزود: متاسفانه برخی شرکت ها که عنوان تعاونی دارند در آمارگیری اقتصادی کشور جزو بخش خصوصی محسوب می شوند که این امر باعث پنهان ماندن سهم واقعی تعاون از اقتصاد می شود.

بشارتی ادامه داد: با توجه به اینکه سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد ملی مورد انتظار رهبر معظم انقلاب است برنامه های وزارتخانه نیز برای توسعه نقش تعاونی ها در اقتصاد متمرکز شده است.

وی اضافه کرد: موضوع تعاونی ها به روشنی در قانون اساسی مطرح شده که ضرورت توجه به توسعه این بخش از اقتصاد کشور را دوچندان می کند.

بشارتی ادامه داد: تا به امروز پنج هزار و 973 تعاونی در قالب 27 اتحادیه در کشور به ثبت رسیده اما آمار ثبت شده به معنای فعالیت تمام این تعاونی ها نیست و بدون شک برخی از این واحدها به دلایل مختلفی فعال نیستند.

مدیرکل تعاون، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات تعاونی های غیرفعال و حل آن در دستور کار ادارات استانی این وزارتخانه قرار دارد، افزود: سامانه خود اظهاری تعاونی ها برای مشخص شدن تعاونی های غیر فعال ایجاد شده و اعضای تعاونی ها می توانند با مراجعه به این سامانه چرایی فعالیت نکردن خود را مشخص تا رسیدگی لازم صورت پذیرد

وی با اشاره به اعمال نظارت های دقیق بر فعالیت تعاونی ها گفت: حداکثر 30 درصد تعاونی ها ناشناخته می مانند و تعاونی های شناسایی شده نیز با تسهیلات ویژه به منظور فعالیت مجدد تقویت می شوند./ب

برچسب ها: سهم ، تعاونی ها ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.