سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

درمان سرفه شدید با سیر

سیر داروی مناسب برای سرفه شدید است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، خوردن منظم سیر باعث كاهش احتمال ابتلا به سرطان های مری، معده و روده بزرگ می شود. سیر با داشتن آنزیم های طبیعی به جذب بهتر غذا كمك می كند. از طرفی به عنوان یك ضد نفخ عالی و یك ماده ضد انگل و كرم های روده ای شناخته شده است. مصرف سیر یكی از بهترین درمان ها برای سرفه های شدید است. و معمولا از شربت سیر برای درمان آن استفاده می شود

سیر دارای تركیبات ضد باكتری و ضد قارچی است و می بتواند با انواع عفونت ها مبازه كند بدین منظور می توان از آن هم به صورت استعمال خوراكی و هم موضعی برای درمان قارچ ها و عفونت های باكتریایی پوست استفاده نمود.

تحقیقات متعددی نشان می دهد كه سیر می تواند از سیستم قلبی و عروقی محافظت نماید زیرا می تواند میزان كلسترول و تری گلیسرید در خون را كاهش داده و تجمع پلاكت ها را مهار نموده و میزان فیبرینولیز را كه لخته را از بین می برد، افزایش دهد.

از سیر همچنین به عنوان یكی از درمان های كاهنده فشار خون یاد شده است زیرا می تواند مویرگ های ریز را باز كرده و ریتم قلب را تنظیم كند.

سیر حاوی تركیبات سولفور داری است كه از رشد تومور های سرطانی خصوصا در سینه و پوست جلوگیری می نماید. مهمترین اثر جانبی سیر خوراكی ، ایجاد بوی بد در تنفس و بدن است. مصرف بیش از حد سیر با معده خالی باعث ناراحتی های گوارشی می شود.

گفتنی است سیر دارای غلظت بالای مواد سولفور دار است و ماده ای به نام آلیسین ماده فعال سیر را تشكیل می دهد كه اكثر خواص سیر را به آلیسین نسبت می دهند./س

برچسب ها: سرفه ، درمان ، سیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.