سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

پيام استاندار قم به مناسبت هفته ثبت احوال

پيريايي به مناسبت هفته ثبت احوال پيامي صادر كرد.

به گزارش خبرنگاباشگاه خبرنگاران قم، دراین پیام آمده است: سوم دیماه، سالروز نخستین ثبت رسمی و قانونی ولادت و صدور شناسنامه در ایران و سرآغاز فعاليت رسمي سازمان ثبت احوال، بنام روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است. سازمان ثبت احوال به عنوان يكي از اركان مهم حاكميت و پاسدار حریم مرزهای تابعیت و هویت، شكل گرفت و در راه انجام رسالت و وظيفه مهم هویت بخشی به ایرانیان و تولید آمارهای حياتي در طول ادوار تاريخ، منشاء خدمات و تحولات چشمگیری شده است. اين سازمان در حال حاضر متولی بزرگترین و مهمترین بانک اطلاعاتی کشور يعني پایگاه اطلاعات جمعیت کشور محسوب شده و در اين زمينه دستگاه هاي زيادي از اطلاعات اين بانك جامع، در امر برنامه ريزي هاي مربوط به اجراي طرح ها و برنامه هاي عمومي استفاده مي كنند.
نامگذاري روز و هفته اي بنام ثبت احوال در كشور، بيانگر اهميت موضوع و فرصتي مناسب براي تبيين و قدرداني از زحمات تلاشگران خدوم و زحمتكش عرصه ارزشمند ثبت رویداد های حیاتی و نيز افزايش سطح آگاهي هاي عمومي جامعه نسبت به وظايف و ماموريت هاي مهم ثبت احوال است.
اينجانب ضمن گرامیداشت هفته ثبت احوال، از زحمات و تلاشهای کارکنان سخت کوش ثبت احوال استان كمال تقدیر و تشکر را داشته، امید است با همکاری و همراهی مردم و سازمان مسؤول، شاهد توفیقات روزافزون اين سازمان در ارائه خدمات كيفي و رضايت بخش باشیم./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.