سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: شرم بر استاداني كه دانشجويان معترض تربيت مي‌كنند

نخست وزير تركيه پس از اعتراضات دانشجويي روز 18 دسامبر عليه شخص اردوغان، به شدت از اساتيد دانشگاه فني خاورميانه انتقاد كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه حريت، وي روز گذشته طي سخنراني در مركز روابط اقتصادي خارجي در آنكارا در انتقادي شديد الحن از اساتيد دانشگاهي گفت: "شرم بر استاداني كه چنين دانشجوياني را بار مي‌آورند. اول به دانشجويانتان ياد بدهيد كه مودب باشند. ما هم روزگاري دانشجو بوديم اما هرگز به اقدامات خشونت آميز دست نمي‌زديم. اين دانشجويان خودروها را به آتش كشيدند و سنگ پراني كردند اما شما هيچ انتقادي را متوجه آنان مشاهده نگرديد. آيا اين كارها اقداماتي خشونت آميز و تروريستي نيستند؟" 

وي در اين سخنراني به انتقادات حزب "جمهوريخواه خلق" از اظهارنظرهاي خود در مورد لزوم بازنگري در اصل "تفكيك قوا" در آن كشور نيز پرداخت و گفت "رهبر آن حزب مي‌خواهد به ما علوم سياسي آموزش دهد اما وي خود اين درس را بخوبي نگذرانده است. وي همواره شكست خورده است. از كودتاي سال 1960 آنان تنها چيزي را كه از تفكيك قوا درك كرده تفكيك قواي نظامي ارتش به سه نيروي دريائي، زميني و هوايي بوده است."  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.