سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش اراضي شهر به اعضاي شوراي شهر!/روایت دختر هاشمی از وضعیت مالی پدر

بي اعتمادي فرمانده نيروي هوايي اسرائيل به گنبد آهنين،،فايل صوتي درست است اما از دست در رفته! ،تیتر مشترک روزنامه کیهان و اعتماد ،فروش اراضي شهر به اعضاي شوراي شهر،پیام‌‌های فیس‌‌بوک پولی شد!،پيش بيني هواداران احمدي نژاد ،باز هم آمریکا و دخلتهای بیجا!، آمار عجیب خودكشي سربازان تبعه تركيه!،تغییر در وزارت نفت،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه  خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه‌هاي امروزرا می  توانید اینجا بخوانید. 

*کیهان:

قرار بود سبز باشه ولي خيلي زرد شده!

 يك شبكه اينترنتي وابسته به ضدانقلاب معتقد است روزنامه هاي زنجيره اي، جنبش سبز را به «دنياي زرد زرد» تبديل كرده و از اين طريق كاسبي مي كنند.

«بالاترين» كه به عنوان ترمينال مخالفان جمهوري اسلامي عمل مي كند، در تحليل خود نوشت: رندانه ترين برداشت از داستان دنباله دار مهدي هاشمي و نيك آهنگ كوثر كاريكاتوريست ناموفق و نه چندان خوش نام روزنامه هاي دوران مشهور به اصلاحات، فروكاستن جنبش سبز به جنگ حاكميت است.
 
اين نتيجه گيري شتاب زده و مسبوق به سابقه، بر يك فرض استوار است، و آن پذيرش دربست بزرگ نمايي هاي كسي است كه به سيره و زبان لاف زنان قهوه خانه نشين دست و پايي مي زند تا آبرو، و شايد اعتباري در ميان مخالفان پيدا كند؛ و همه اين ها نيز برآمده از يك زيرزبان كشي سخيف از سوي طرف حساب سابقش در شركت بهينه سازي مصرف سوخت است.
 
بالاترين با انتشار تصوير آگهي مانند روزنامه اعتماد و برخي روزنامه هاي مشابه مي نويسد: زردنويسي هاي پس از انقلاب، پس از يك دوره فترت 15 ساله صورت گرفت و ناگهان بساط روزنامه فروشي ها به اشغال انواع و اقسام رنگين نامه ها مزين شده كه در آن مناسبات شغلي و عاطفي برجسته شد.
 
زردنوشت هايي كه به تازگي پيرامون دوران بازداشت و آزادي مهدي هاشمي در صفحه نخست برخي از روزنامه هاي تهران، برخلاف روند جاري به چاپ رسيده، از مهوع ترين انواع اين شيوه در مطبوعات ايران است؛ واقعاً پيدا نيست كه آيا متن هاي مورد اشاره از كيفيت نازلي نسبت به نمونه هاي درخشانش در روزنامه هاي مشهور به دوم خردادي برخوردار بوده اند، يا كيفيت سوژه در حافظه جمعي مردم آن قدر پايين بوده است، كه سرجمع آن به يك «تياتر روحوضي» بدل شده است؟
 
شك نيست كه دبيران اين روزنامه و حتي سفارش دهندگان اين مطالب، به اين امر واقف بوده اند كه دست و پا كردن عواطف در افكار عمومي براي شخصي چون مهدي هاشمي، اگر محال نباشد، كار بسيار دشواري است. پس انتشار اين سلسله گزارشات زردنگار، بنا بر كدام ضرورت يا مصلحتي رخ مي دهد؟ به راستي در ماجراهاي چند ماه اخير، جنبش سبز مخاطب دنياي زرد-زرد-زرد پيرامون خود بوده اند، يا مخاطب دست چين شده در برابر يك ناشي گري عامدانه!

يادآور مي شود برخي نشريات زنجيره اي - اجاره اي به ويژه طي ماه هاي اخير با انتشار تصاوير بزرگ از افراد خاص و نوشتن تملق نامه هاي مهوع سعي كرده اند ژست اپوزيسيوني از خود به نمايش بگذارند. هر چند در وابستگي برخي از اين نشريات به مخالفان نظام ترديدي نيست اما طيف ديگري از نشريات ياد شده بيشتر دنبال كاسبي هستند و به نوعي كارچاق كني و حق العمل كاري مشغولند كه اصطلاحاً اگر براي سوژه ها يا مردم آب نشود، براي صاحبان اين نشريات نان مي شود!


ديويد سنگر: اوباماي دموكرات ادامه بوش نومحافظه كار است
 
تحليلگر ارشد نيويورك تايمز، باراك اوباما را فردي داراي تناقض در گفتار و رفتار معرفي كرد و او را ادامه سياست هاي بوش دانست.

ديويد سنگر در گفت وگو با فارين پاليسي و درباره كتاب خود موسوم به «جنگ هاي پنهان اوباما و استفاده از قدرت آمريكا» اظهار داشت: سياست خارجي باراك اوباما ضد و نقيض است. چند روز پيش از تفويض قدرت به اوباما در سال 2009، «جورج بوش» رئيس جمهوري سابق، از اوباما خواست بي سر و صدا با او در كاخ سفيد ديدار كند. در اين ديدار، جورج بوش برچند نكته حياتي تأكيد بسيار كرد: ادامه استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در پاكستان، مبارزه عليه القاعده و حمله سايبري به تأسيسات ايران.

سنگر به فارين پاليسي مي گويد: زماني كه باراك اوباما به كاخ سفيد راه يافت، بسياري از ليبرال ها و ديگر هواداران او معتقد بودند كه اوباما به سياست هاي زمان جورج بوش پايان مي دهد و كمتر به اين مسئله مي انديشيدند كه استفاده از تكنيك هاي «قدرت سخت» در دوران اوباما ضروري به نظر خواهد رسيد. بنابراين آن زمان كه اوباما در سياست خارجي خود از همين تكنيك استفاده كرد، بسيار متعجب شدند.
 
در همان زمان، بسياري از محافظه كاران معتقد بودند كه او ضعيف تر و ساده تر از آن است كه «سياست همكاري» را در پيش بگيرد. آنان نيز زماني كه ديدند اوباما برخي از اولويت هاي بوش را در تصميمات خود قرار داده است، بسيار شگفت زده شدند. زماني كه در حال نوشتن اين كتاب بودم، تنها موضوعي كه توجه من را به خود جلب كرد آن بود كه چقدر روش هاي اوباما با آنچه ما در كمپين 2008 جمهوري خواهان مي شنيديم، يكسان است.
 
سنگر گفت: بنابراين، كتاب حاضر درباره شگفتي ها نوشته شد. در اين كتاب تلاش كردم كه تفكر جدي و مناسبي را از دكترين اوباما ارائه دهم، حتي اگر خود او اكنون از تمامي آنان فاصله گرفته باشد. من مي خواهم بفهمم كه آيا اين دكترين فضايي براي اجرا دارد و زماني كه خلاصه اي از اين دكترين را ارائه كردم، اين مسئله به دو قسمت تبديل شد.
 
يعني زماني كه تهديدي مستقيماً ايالات متحده را هدف قرار مي دهد، اوباما تمايل دارد تا از فشارها و نيروهاي يك جانبه استفاده كند؛ حتي اگر در اين مسير حاكميت مطلق اين كشور نقض و يا متحدان واشنگتن عصبي شوند. اما وقتي كه تهديدهاي بين المللي مستقيماً آمريكا را مورد هدف قرار نمي دهد، مانند اتفاق ها در ليبي و سوريه، اوباما ترجيح مي دهد كه ژستي بگيرد كه خواهان رهبري اين حوادث نيست. در حقيقت او مي خواهد از ديگر نيروها براي هدايت بحران ها بهره ببرد.

به گزارش «عصر ايران»، تحليلگر نيويورك تايمز در ادامه گفت: من معتقدم كه نيمه دوم دوران رياست جمهوري بوش شباهت زيادي به اقداماتي دارد كه اوباما در دو سال اخير انجام داده است. از سوي ديگر، بايد بگويم كه اوباما در تلاش هست كه در برخي موارد مانند افغانستان و پاكستان تجديد نظر كند و نگاهي واقعي تر به اين دو مسئله داشته باشد؛ هر چند كه در دور دوم بوش نيز شايعه هايي مبني بر تغيير سياست ها در افغانستان شنيده مي شد.

وي درباره حملات سايبري گفت: نكته قابل توجه آن است كه آمريكا استفاده از حملات سايبري را مانند ديگر اقدامات دفاعي در ارتش اين كشور مي داند و قوانين يكساني را مد نظر قرار مي دهد. اما مطمئناً ديگر كشورها مانند چين و روسيه نمي توانند نگاه يكساني به اين مسئله داشته باشند. چرا كه از هكرهاي جوان در باقي كشورها مطمئن نيستم.
 
پس اكنون اين پرسش مطرح مي شود كه وقتي كشوري از حملات سايبري استفاده مي كند، آيا اين اجازه را به باقي كشورها مي دهد كه از همين تجهيزات بهره ببرند؟ مثلاً آمريكا به دولت ايران اين حق را مي دهد كه به سيستم هاي كشورش از طريق ويروس هاي كامپيوتري حمله كند؟
 
 
بي اعتمادي فرمانده نيروي هوايي اسرائيل به گنبد آهنين
 
فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي با اذعان به ضعف اين رژيم براي مقابله با موشك هاي مقاومت تاكيد كرد: سامانه هاي دفاعي كاملي براي مقابله با موشك هاي گروه هاي مقاومت در اختيار نداريم.به گزارش پايگاه خبري فلسطين اليوم، «عامير ايشل» فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي تاكيد كرد نيروي هوايي در جنگ هاي آينده با مشكلات و دشواري هايي مواجه خواهد شد.

وي در اظهاراتي كاملا مخالف با اظهارات سابق مقامات اين رژيم مبني بر اين كه سامانه هاي ضدموشكي از جمله گنبد آهنين توانايي منهدم كردن هرگونه موشك بر فراز آسمان سرزمين هاي اشغالي را دارا هستند تصريح كرد: با توجه به ضعف سامانه هاي دفاعي، ما بايد منتظر اصابت موشك هاي گروه هاي مقاومت به شهرهايمان باشيم.اظهارات اين فرمانده ارتش به هنگام بازديد وي از پايگاه هوايي ارتش در تل آويو صورت گرفته است.

مدتي پيش از شروع جنگ هشت روزه و ناكامي فضاحت بار ارتش رژيم صهيونيستي در مقابله با موشك هاي مقاومت بويژه موشك فجر 5، نيروهاي اسرائيلي با مشاركت آمريكا مانور گسترده اي براي مقابله با موشك هاي مقاومت انجام داده بودند.
 
 
فايل صوتي درست است اما از دست در رفته!
 
دستيار مهدي هاشمي در سازمان بهينه سازي مصرف سوخت و واسطه آشنايي وي با نيك آهنگ كوثر از 12 سال پيش تاكيد كرد فايل صوتي مربوط به مكالمات اين دو نفر سنديت دارد.

دستيار مهدي هاشمي در عين حال كه خود را دوست دو طرف و بيطرف وانمود مي كرد، اتهاماتي را به نيك آهنگ كوثر وارد كرده تا دين خود را به مهدي هاشمي ادا كرده باشد. «روح ا...-ز» پسر يكي از مديران سابق حوزه هنري كه در فتنه سال 88 بازداشت شده بود، پس از مدتي از كشور خارج شد. و ابتدا به مالزي رفت. نامبرده در سال 79 مدير روابط عمومي مهدي هاشمي در سازمان بهينه سازي مصرف بوده، جايي كه مهدي هاشمي متهم به سوءاستفاده مالي و پولشويي چند ميليارد توماني است.
 
«روح ا...-ز» در مصاحبه با وبسايت ضدانقلابي «راديو كوچه» از گارد دوستي نيك آهنگ كوثر، او را دچار اختلال شخصيت كه جاي نگراني دارد معرفي مي كند و درباره سابقه ارتباط كوثر و هاشمي مي گويد: در سال 1379 كه سازمان بهينه سازي تشكيل شد من به درخواست آقاي «مهدي هاشمي» در پست رئيس سازمان روابط عمومي قرار گرفتم. از آقاي «كوثر» و چندين نفر از دوستان ديگر در حوزه هاي مختلف اطلاع رساني دعوت كردم كه به آن سازمان بيايند و هم كاري خودشان را با ما شروع كنند.
 
خوب ما قبل از آن با آقاي «كوثر» هم در هفته نامه «مهر» كه مربوط به پدرم و حوزه هنري بود هم كاري داشتيم و من رابطه خوبي با ايشان داشتم. آقاي «كوثر» به آن جا دعوت شدند و در حقيقت كليد آشنايي ايشان با آقاي «هاشمي» از آن دعوت و هم كاري با آن سازمان زده شد.
ما يك باكسي داشتيم در حوزه تحت مسئوليت من به عنوان شوراي سياست گذاري تبليغ و ترويج كه من مختار بودم در آن جا چندين نفر از مشاورين را در چارت سازماني منصوب كنم، يكي از آن مشاورين آقاي «كوثر»، يكي آقاي «بهروز افخمي»، يكي آقاي «نصرت كريمي» و... دوستان بابت اين فعاليت ماهيانه آن جا حقوقي دريافت مي كردند، ما به تمامي دوستان با توجه به فعاليتي كه يك سان بود ماهيانه 300 هزار تومان حقوق مي داديم.
 
آقاي كوثر و يكي از دوستانش يك ان جي او درست كردند با عنوان انجمن قلم سبز ايران و پروپوزالي براي من آوردند براي تاسيس خبرگزاري. يك برآورد تقريبي كرده بودند به مبلغ صد ميليون تومان [در سال 79] كه در هيئت مديره سازمان به تصويب رسانديم و قرارداد را داديم به مجموعه همكاران آقاي كوثر.

وي رابطه عميق تر مهدي هاشمي و نيك آهنگ را مربوط به سالهاي بعد دانسته و گفت: آقاي هاشمي همان موقع و كوثر خيلي دوستانه با هم رفتار مي كردند و نيك آهنگ از اين رابطه سوءاستفاده نمي كرد اما يك جا ديگر قضايا از دست خارج شد و مهدي هاشمي 8-7 ماه پيش از من گله مي كرد كه تو اين نان را توي كاسه من گذاشتي و بيا درست كن.

«روح ا...-ز» با بيان اينكه «آن مكالمه هاي كوثر و هاشمي دوستانه بوده است»، بر اصالت فايل هاي صوتي تصريح كرد و افزود: من به حرف نيك آهنگ هيچ شكي ندارم، از اين كه اين نوار را ممكن است «نيك آهنگ» منتشر نكرده باشد، اما اين كه يه مكالمه دوستانه منتشر مي شود در اين ميان بحث هست، شما ده، دوازده سال سابقه دوستي داريد با كسي و نان و نمك اين آدم را خورده ايد و به هر حال آن زمان كه قرارداد مي بستيد يا حقوق مي گرفتيد اين ضبط مكالمات مطرح نبوده اما چه طور شد كه حالا بعد از اين زمان طولاني آدم همه چيز را فراموش كند و بيايد يك مكالمه دوستانه را ضبط كند، اين كارها به نظر من اصلا شايسته «نيك آهنگ» نبود.

وي در ادامه كاريكاتوريست فراري را به نيروهاي امنيتي داخل كشور وصل كرد و با تلاش براي خراب كردن وي اين گونه القا كرد كه وي قصد اخاذي داشته است! اما مهم تر از قصد نيك آهنگ، اظهارات وقيحانه مهدي هاشمي در خلوت با اين دوست سالهاي گذشته خود بوده كه ضمن آن بر فعاليت هاي ضدانقلابي خود و برخي اعضاي خانواده صحه مي گذارد.

روح ا...ز مي گويد: من ناگزيرم بگويم با اينكه خلاف ميل باطني است، اما آقاي «هاشمي» يك حرف هايي را به من زده ]مبني بر اينكه[ بين صحبت هاي ما اين حرف ها ردوبدل شده كه من دوست نداشتم اين حرف ها ضبط بشه و مثل مكالمه اخير شود و انتشار پيدا كند. آن مكالمه ها، مكالمه هاي دوستانه بوده است. آقاي «هاشمي» يكي دو بار به من گفته بود كه «نيك آهنگ» در اين قضيه از سپاه خط مي گيرد تا جريان خارج از كشور را براي من ناامن كند و من را ملزم به برگشت به ايران كند. ببينيد اين يك ادعا است و من به خاطر اين حرف از آقاي هاشمي درخواست سند كردم و ايشان گفتند من سندها را به شما مي دهم تو هم در جريان باش. ولي هيچ گاه سندي به من ندادند.

وي در ادامه مصاحبه با راديو كوچه ادعا مي كند: به مهدي هاشمي گفتم كه ريشه اين جريان چي بود، شما كه رابطه دوستي داشتيد، شما كه با هم خوب بوديد، ايشان گفت در يك مقطعي كه من از ايران خارج شدم «نيك آهنگ» از من درخواست پول كرده است.
 
گفته كه بيا با خودنويس هم كاري كن، بيا پول بده به خودنويس، با هم كار كنيم، من كارهاي شما را انجام مي دهم، حتي من در مطالب كه مطالعه مي كردم - اين چند روز اخير - ديدم كه وقتي آقاي «هاشمي» از كشور خارج مي شود، يك زماني «نيك آهنگ» با آقاي «هاشمي» هم كاري مي كرده در سايت خودنويس و مطالبي را مي زده كه باب ميل آقاي «هاشمي» بوده است اما چه مي شود كه يك باره اين جريان تغيير مي كند و فضا عوض مي شود و مي رود به سمت درگيري با «هاشمي» و خانواده «هاشمي»، من كه بيش تر فكر مي كنم مي بينم كه آقاي «هاشمي» هفت-هشت ماه پيش راجع به اين قضيه به من صحبت كرده و توضيح داده بود.

خبرنگار در اين قسمت مي پرسد: به نظر شما مهدي هاشمي زماني كه با «كوثر» صحبت مي كرده در وضعيت عادي بوده؟ و چيزي خورده و مصرف كرده بوده كه «روح ا...-ز» پاسخ مي دهد: من خيلي مصاحبه را گوش دادم و در حين مصاحبه شنيدم آقاي مهدي هاشمي دارن چيزي را مثل خيار يا هويج مثلا داشتند مي خوردند. آقاي هاشمي اصولا اهل مصرف چيزي نبود.

وي آنگاه براي خراب كردن نيك آهنگ كوثر مي گويد او از مهدي هاشمي پول مي خواسته است.در واكنش به اين اظهارات، پايگاه اينترنتي خودنويس تاكيد كرد: اگر نيك آهنگ كوثر با مهدي هاشمي شراكت داشته، روح ا.. [ز] كه نيك آهنگ را به مهدي هاشمي معرفي كرده شراكت بيشتري داشته است.
سايت نيك آهنگ تصريح كرده كه به هنگام ديپورت شدن «روح ا...-ز» از مالزي به وي كمك كرده است.

*خراسان:

فروش اراضي شهر به اعضاي شوراي شهر

بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، بخشي از زمين هاي متعلق به شهرداري يکي از شهرهاي جنوب کشور که قرار بود درآمد حاصل از فروش آنها به بخش خصوصي، صرف توسعه و آباداني شهر شود، به تعدادي از اعضاي شوراي شهر اين منطقه فروخته شده است. بر اساس گزارش اين نهاد، زمين هاي مذکور عمدتا در بهترين نقاط اين شهرستان که داراي قيمت بسيار هستند، واقع شده اند.

*آرمان:

توزیع ‌سی‌دی ‌نظرات‌احمدی‌نژاد درباره‌حجاب

شنیده شد که نقص ظاهر عنوان برگزیده صحبت‌های احمدی‌نژاد است که این روزها در حال انتشار است. مشرق نوشت؛ برخی حامیان احمدی‌نژاد اقدام به توزیع یک سی‌دی 18 دقیقه‌ای به نام در مورد حجاب است کرده‌اند.

 

پیام‌‌های فیس‌‌بوک پولی شد!

شنیده شد که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در تازه‌ترین تلاش خود برای افزایش درآمد، پیام‌های فیس‌بوکی را پولی کرده است. ایسنا نوشت؛ فیس‌بوک در این اقدام آزمایشی از کاربرانی که قصد دارند به یکی از کاربران فیس‌بوک که در فهرست دوستانشان نیستند، پیام ارسال کنند یک دلار دریافت می‌کند. فیس‌بوک در ازای دریافت این یک دلار به کاربران قول می‌دهد تا پیغام آنها به‌جای رفتن در بخش «Other» به صندوق پیام‌های اصلی کاربران فرستاده شود.

 

روایت دختر هاشمی از وضعیت مالی پدر

شنیده شد که فاطمه هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی درباره وضعیت مالی پدرش گفت: وضعیت ایشان شبیه یک آدم معمولی است که وضعیت خوبی دارد. متوسط به بالا. باغ پسته هم ارثیه پدری ایشان بود. وی افزود: تازه پدر من چون مبارزه سیاسی می‌کرده نتوانسته که دارایی خود را افزایش دهد درحالی که در رفسنجان این رسم است.

 

تغییر در وزارت نفت

شنیده شد که احتمال تغییرات مدیریتی به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هم رسید مهر نوشت؛ پیش‌بینی می‌شود اصغر ابراهیمی‌اصل جانشین علیرضا ضیغمی شود. در چند هفته گذشته تاکنون مذاکراتی بین برخی از مسئولان خارج نفت و وزارت نفت برای نفتی شدن ابراهیمی‌اصل انجام شده است. ابراهیمی‌اصل پیش‌تر به‌عنوان مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت نفت فلات قاره در صنعت نفت مسئولیت‌هایی را بر عهده داشته است. علیرضا نیکزاد رهبر، سخنگوی وزارت نفت هم با خودداری از رد و یا تائید تغییر علیرضا ضیغمی از شرکت ملی پالایش و پخش نفتی، گفته است: تمام مسئولان نظام از صدر تا ذیل ممکن است یک روز جابه‌جا شوند.

متهمان ایرانی حادثه بمب‌گذاری بانکوک اعلام بی‌گناهی کردند

شنیده شد که دو ایرانی متهم به دست داشتن در بمب‌گذاری‌های بانکوک بر بی‌گناهی خود تاکید و اعلام کردند که از کشف مواد انفجاری در خانه اجاره‌ای خود در پایتخت تایلند حیرت‌زده شده‌اند. ایسنا نوشت؛ وکیل مدافع متهم 28ساله حادثه بمب‌گذاری بانکوک افزود که وی قفسه‌ای را در خانه اجاره‌ای خود باز کرده و 4 بمب را در آنها دیده است و بلافاصله به همخانه ایرانی خود گفته است که فرار کند. متهم 42ساله دیگر که در فرودگاه بانکوک در شب حادثه دستگیر شد و یک متهم 31ساله دیگر روز بعد از حادثه در مالزی دستگیر شد و درحال حاضر درخواست استیناف در حکم استردادش به تایلند را داده است.
 
متهم 28ساله گفته است که تلاش کرده دو بمب را با پرتاب آنها به یک کانال خنثی کند اما به دلیل عجله هنگام فرار از خانه خود روی زمین افتاده و باعث انفجار شده است. مرادی و متهم 42ساله دیگر با 27 سال زندان به اتهام در اختیار داشتن مواد انفجاری غیرقانونی و انفجارهایی که صدماتی را در پی داشته است، روبه‌رو هستند.

 

 800 هزار کشاورز بیکار شدند

شنیده شد که سهم کشاورزان در اشتغال کشور طی 8 سال اخیر 4/7 درصد کاهش یافت که حاکی از بیکاری حدود 800 هزار کشاورز طی این سال‌هاست. تسنیم نوشت؛ با بررسی تفکیکی گزارش‌های مرکز آمار ایران طی سال‌های 84 تا 91 در فصول تابستان به نتایج تازه‌ای درباره سهم بخش‌های مختلف در میزان اشتغال‌زایی در کشور دست یافته است، از جمله اینکه سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال طی این 8 سال 4/7 درصد کاهش یافته است.
 
درحالی که در سال 84 بیش از 5 میلیون و 100 هزار نفر در حوزه کشاورزی فعال بوده‌اند، تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران حاکی است، در فصل تابستان امسال تعداد کشاورزان کشور به 4 میلیون و 343 هزار نفر کاهش یافته است که از کاهش حدود 800هزار نفری اشتغال در بخش کشاورزی خبر می‌دهد.

 

درخواست چند استاندار برای افزایش اختیارات

شنیده شد که برخی از جابه‌جایی‌ها بدون هماهنگی با استانداران در چند استان باعث شد تا استانداران تقاضای اختیارات بیشتر داشته باشند. خراسان نوشت؛ تعدادی از استانداران در نامه‌هایی جداگانه به مدیران ارشد اجرایی و مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و علوم، خواستار هماهنگی با آنها در انتصاب روسای دانشگاه‌های سراسری یا علوم پزشکی شده و دلیل آن را بروز برخی مشکلات پس از انتخاب ناگهانی و بدون اطلاع این روسا در مناطق مختلف کشور عنوان کرده‌اند.

 

خانه‌تکانی مدیریتی در پست‌بانک

شنیده شد که بسیاری از سرمایه‌گذاران نگران آینده سهام پست‌بانک شده‌اند، اما آخرین تغییر و تحولات این شرکت با خانه‌تکانی مدیرتی و احتمال بهبود وضعیت با عرضه 17 درصد سهام مواجه شده که باید منتظر اخباری رسمی بود. فارس نوشت؛ اخبار غیررسمی که توسط چند مقام هم تائید شده حکایت از آن دارد که با توجه به ترکیب جدید هیات‌مدیره پست‌بانک و نبود مخالفی چون تقی‌پور، به احتمال بسیار زیاد محبیان‌عراقی هم به ناچار غزل خداحافظی از مدیریت این شرکت مشمول اصل 44 را خواهد خواند. این درحالی است که نام حسن‌علی ضیایی برای مدیرعاملی پست‌بانک شنیده شده است. کسی که از تیر 86 تا اسفند 87 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بود و سوابقی چون فرمانداری کرج و مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری دارد.

 

درخواست عجیب درباره سفرهای‌خارجی

شنیده شد که درخواست سفرهای خارجی از یک استاندار با شیوه‌ای جدید مطرح شد. خراسان نوشت؛ براساس درخواست یکی از وزرای کابینه از مسئولان ارشد دولتی، وی پیشنهاد مستثنی کردن خود، معاونین و مدیران ارشد استان‌ها و حتی معاونین این مدیران استانی را از تصویب هیات دولت یا کمیته هماهنگی و روابط اقتصادی خارجی وزارت امورخارجه برای انجام این سفرها، مطرح و هدف آن را افزایش همکاری‌های مشترک اقتصادی با کشورهای هدف عنوان کرده است که با مخالفت مدیران عالی دولت مواجه شده است.

 

کشف 20 بمب ساعتی در نقطه صفر مرزی

شنیده شد که جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کشف 20 بمب ساعتی در نقطه صفر مرزی با پاکستان خبر داد و گفت: از دولت پاکستان می‌خواهیم به وظایفش درخصوص کنترل مناطق مرزی عمل کند چراکه مرز این کشور مسیری برای تردد اشرار شده است. مهر نوشت؛ سردار رادان اظهار کرد: افراد قصد داشتند با وارد کردن این تجهیزات به کشور در چندین نقطه بمبگذاری کنند. وی در پاسخ به سوالی که آیا ورود این محموله با برگزاری انتخابات ارتباط دارد؟ با رد این موضوع گفت: چنین ارتباطی وجود ندارد اما عوامل داخلی و خارجی درصددند کشور را دستخوش ناامنی‌هایی کنند. البته نیروهای مرزبانی در مرز حضور داشته و با تسلطی که دارند از این حرکات جلوگیری کرده و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنند.
 

*تهران امروز:

سپاه اموال راكد ندارد تا واگذار كند

اسماعیل کوثری از سرداران سابق سپاه و نماينده فعلي مجلس به اظهارات محمود احمدي‌نژاد درباره واگذاري اموال از سوي سپاه و ارتش واكنش نشان داد و گفت: مشخص نیست آقای احمدی‌نژاد بر حسب چه اطلاعاتی گفته که سپاه اموال راکدی دارد که باید آنها را واگذار کند. کوثری تاکید می‌کند: «گرچه من شش، هفت سال است که از سپاه جدا شده‌ام اما بعید می‌دانم، سپاه اموال را کدی داشته باشد.»
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه مصاحبه‌اش با «متن» افزود: «بیشتر اموال و دارایی‌های سپاه بعد نظامی دارد و اینگونه نیست که ما به عنوان نماینده مجلس فهرستی از اقلام و دارایی‌های سپاه در اختیار داشته باشیم.»
 
او ادامه می‌دهد: «در جلسه مربوط به باز‌سازی قرارگاه سازندگی خاتم، هم آقای احمدی‌نژاد و هم آقای لاریجانی حضور داشتند. در آن جلسه، آقای لاریجانی از سپاه خواست تا برای رونق اقتصاد وارد عمل شود. اگر آقای احمدی‌نژاد حرف و سخنی داشت، چرا همان زمان، وارد بحث نشد و سخنش را نگفت؟» کوثری بر این پرسش تاکید می‌کند که «چرا» آقای احمدی‌نژاد این حرف‌ها را به خراسان برد و در آنجا مطرح کرد؟ چرا پیش روی آقای لاریجانی و نمایندگان سپاه سخن نگفت؟ او توضیح می‌دهد: «آقای احمدی‌نژاد باید اطلاعات دقیقی داشته باشد که چنین سخنی را مطرح کرده اما این سوال باقی است که چرا در همان جمع، حرفش را نگفت؟»
 
فرمانده لشکر 27 محمد رسول‌الله در دوران جنگ، در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آقای احمدی‌نژاد با بیان چنین سخنانی، چه هدفی را دنبال می‌کند، می‌گوید: «واقعا نمی‌دانم! اما این نکته مهم است که سپاه نیروی انقلاب است و همواره اعلام کرده که اگر کمکی از ما بر بیاید، در راستای قانون اساسی، کمک می‌کنیم. این موضع همیشگی سپاه بوده است.» این سردار سابق سپاه تاکید می‌کند: «در بحث نیرو هم تاکنون احمدی‌نژاد هرچه خواسته، سپاه در اختیارش گذاشته است، حالا خودش نتوانسته حفظ کند این دیگر به سپاه ربطی ندارد و الان هم نمی‌دانم بر چه اساسی این سخنان را می‌گویند.»


پاسخ هاشمی به رسایی در صحن قرائت مي‌شود

عبدالرضا مصری، سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: درخواست دفتر آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر پاسخ به نطق نماینده تهران، مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا هیات رئیسه در نامه‌اي مکتوب اعلام کرد که پاسخ دادن حق آقای هاشمی است. وی گفت: در این نامه به دفتر آقای هاشمی اعلام شد که در صورتی که پاسخ آنان طبق ماده 78 آيين‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی باشد، قرائت آن در اولین فرصت در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار مي‌گیرد. حمید رسایی روز سه‌شنبه در نطقی در مجلس با طرح اتهاماتی درباره پرونده مهدی هاشمی، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به حمایت فراقانونی از فرزندش متهم کرد.


شاید جوانفکر دیگر به زندان برنگردد!

وكيل جوانفكر گفته است، با توجه به وضعيت جسماني وي و همچنين گذراندن نيمي از محكوميتش احتمال عفو مشروط وي وجود دارد. قهرمان شجاعي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرين وضعيت جوانفكر اظهار داشت: علي اكبر جوانفكر به علت عارضه قلبي در بيمارستان آتيه بستري شده است.

وكيل جوانفكر ادامه داد: مرخصي جوانفكر روز دوشنبه به اتمام مي‌رسد ولي با توجه به وضعيت جسماني وي و همچنين گذراندن نيمي از محكوميتش احتمال عفو مشروط وي وجود دارد.


نظر دختر آيت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره ثروت پدر

فاطمه هاشمی فرزند آيت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره وضعیت مالی پدرش گفت: وضعیت ایشان شبیه یک آدم معمولی است که وضعیت خوبی دارد. متوسط به بالا. باغ پسته هم ارثیه پدری ایشان بود. وی در گفت‌وگو با هفته نامه آسمان افزود: تازه پدر من چون مبارزه سیاسی مي‌كرده نتوانسته که دارایی خود را افزایش دهد در حالی که در رفسنجان این رسم است.

 

تیتر مشترک روزنامه کیهان و اعتماد

مواردی محدودی وجود دارد که روزنامه کیهان و اعتماد که نماینده دو جناح مختلف هستند یک موضوع را برای تیتر صفحه نخست خود انتخاب کنند. روزنامه كيهان و اعتماد تیتر نخست ديروز خود را به موضوع نامه 24 مقام آمریکایی به اوباما درباره

بی فایده بودن تحریم های این کشور علیه ایران اختصاص دادند. به گزارش تهران امروز، روزنامه کیهان با تیتر «24 مقام سابق آمريكايي در نامه‌اي به اوباما، تحريم ايران بي‌فايده است بايد در مواضع خود تجديد نظر كنيم» به این موضوع اشاره کرد و روزنامه اعتماد با تیتر «پیشنهاد ژنرال‌ها به اوباما». روزنامه دنیای اقتصاد نیز تیتر «نامه به اوباما: تغيير موضع دهيد» از این نامه استقبال کرد.

 

دليل اخراج بزرگواري از پايداري چه بود؟!

حجت‌الاسلام سيد علي محمد بزرگواري،عضو سابق جبهه پايداري در گفت‌وگو با آريا مي‌گويد:چون در انتخابات هيات رئيسه مجلس نهم به آقاي علي لاريجاني راي دادم بنده را از جبهه پايداري کنار گذاشتند و در حالي که صنفي عمل کردم اما از همانجا عليه بنده زاويه گرفتند و گفتند عضو اين جبهه نيست.
 
وي گفت: من تا کنون در خارج از مجلس ارتباطي با پايداري‌هايي چون محصولي و لنکراني نداشته‌ام فقط با برخي از نمايندگان اين جبهه که در مجلس حضور داشتند به دليل نزديکي مواضع‌ام با آقايان حسينيان،آقاتهراني، رسايي و زارعي از آنها حمايت مي‌کردم چون گفته مي‌شد اين افراد مورد تاييد آيت‌الله مصباح يزدي هستند در واقع بنده به هيچ وجه براي عضويت در اين تشکل فرمي پر نکرده‌ام اما ما را هم عضو جبهه پايداري محسوب مي‌کردند. بايد يادآور شوم اگر برخي از اعضاي جبهه پايداري بخواهند سرنوشت خود را با سرنوشت مشايي و جريان انحرافي گره بزنند، موفق نخواهند شد.

 

*ابتکار:

پيش بيني هواداران احمدي نژاد

- منشرق نوشت: برخي حاميان احمدي نژاد در مکاتبه‌ها و سايت هايشان از عنوان"دولت پايدار" استفاده مي‌کنند. اين افراد معتقدند در دوره يازدهم رياست جمهوري نيز طرفداران احمدي نژاد به پيروزي خواهند رسيد.
بهار در راه است - يه نوشته مشرق يکي از کانديداهاي رياست جمهوري که خود را نماد”بهار" مي‌داند سفرهاي انتخاباتي اش را به استان‌هاي خراسان رضوي، اصفهان، آذربايجان غربي، مازندران و کرمانشاه انجام داده است. وي به اطرافيانش گفته فعلا اين سفرها نبايد رسانه اي شود.

*جمهوری:

باز هم آمریکا و دخلتهای بیجا!

 درحالي كه ديروز دومين مرحله همه پرسي قانون اساسي در مصر برگزار شد و مسئولان مصري مي‌گويند پيش‌بيني مي‌شود 60 درصد رأي دهندگان به پيش نويس قانون اساسي جديد رأي آري بدهند، حسنين هيكل، نويسنده و روزنامه‌نگار سرشناس مصري، مي‌گويد بحران كنوني مصر روز به روز پيچيده‌تر مي‌شود. وي علت اين امر را دخالت آمريكا در مصر دانست و گفت آمريكا قصد ندارد از دخالت در امور داخلي مصر دست بردارد.


تصويب لايحه‌ آمريكایی برای جلوگيري از روابط ايران و آمريكاي لاتين

مجلس نمايندگان آمريكا، لايحه‌اي را به تصويب در آورده كه از طريق آن از گسترش روابط ديپلماتيك و تجاري ايران و آمريكاي لاتين جلوگيري كند. پايگاه تحليلي "آنتي وار"، نوشت: مجلس نمايندگان آمريكا در اقدامي با 386 رأي موافق در مقابل 6 رأي مخالف از وزارت خارجه آمريكا درخواست كرد تحقيقات فوري درخصوص منافع ديپلماتيك و تجاري ايران در آمريكاي مركزي و جنوبي انجام دهد. لايحه مذكور با عنوان "مقابله با ايران در نيمكره غربي" به نوشته "جف دانكان"، نماينده جمهوري خواه به مجلس نمايندگان آمريكا ارائه شده بود.

آمار عجیب خودكشي سربازان تبعه تركيه!
 
تعداد سربازان تبعه تركيه كه در يك دهه گذشته به خودكشي اقدام كرده اند، بيش از تعداد سربازاني است كه در جنگ كشته شده‌اند. برپايه آمارهاي منتشر شده از سوي كميسيون حقوق بشر در مجلس تركيه، دست كم 934 سرباز ارتش به دليل اقدام به خودكشي جان خود را از دست داده اند؛ اين درحالي است كه در مدت زمان مشابه فقط 880 نظامي در ميادين جنگي كشته شده‌اند. نميك هاوتچو، قانون گذار تركيه‌اي از حزب مردم جمهوري خواه در اين باره اظهار داشت: "در طي اين مدت ما بيش از آن كه در نبرد با تروريسم سرباز از دست داده باشيم در اثر خودكشي از دست داده ايم."
 
 آلپر اورنسل، نظامي سابق و روانپزشك به شبكه پرس تي وي مي‌گويد، ميزان بالاي خودكشي در ارتش تركيه به دليل خدمت اجباري براي شهروندان مرد است، خدمتي كه در آن افسران ترك رفتار توهين‌آميزي با سربازان دارند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.