سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سبک زندگی غلط هزاران عربستانی را به کشتن می‌دهد

قطع پا به سبب ديابت در عربستان به طور ميانگين به 50 مورد در روز افزايش يافته كه رقم بسیار هشدار دهنده اي است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مطالعات نشان داده كه در جوامعي كه داراي رژيم غذايي با كلسترول و چربي جامد كمتري هستند، ميزان چربي خون آنها نيز كمتر مي‌ شود. نياز به سرخ كردن اكثر فست فودها، استفاده بيش از حد سس ‌هاي چرب و استفاده كمتر از سبزيجات منجر به چاقي، كمبود برخي از ويتامين‌ ها و املاح، ناراحتي ‌هاي گوارشي و در نهايت بيماري‌هاي قلبي - عروقي در افراد مي‌ شود.

مصرف طولاني مدت فست فودها مجموعه‌اي از مشكلات را به دستگاه گوارش و سيستم ايمني بدن وارد مي ‌كند و برنامه غذايي نامناسب يكي ازعوامل مهم در بروز بيماري‌ هاي قلبي و عروقي است كه سبب تغييرات در چربي خون مي ‌شود و در ابتلا به تصلب شرائين و بيماري‌هاي قلبي عروقي نقش بسيار مهمي‌ ايفا مي ‌كند.

بر همین اساس، سازمان بهداشت جهاني اعلام كرده تعداد بيماران مبتلا به ديابت در عربستان سعودي تا سال 2030 به علت سبك زندگي غلط، رژيم غذايي نامناسب و چاقي، 283 درصد افزايش خواهد يافت.

بر اساس گزارش های رسمی، آمار مبتلايان به ديابت در عربستان سعودي پس از امارات عربي متحده بالاترين آمار در منطقه است. در نتيجه، قطع پا به سبب ديابت در عربستان به طور ميانگين به 50 مورد در روز افزايش يافته كه رقم هشدار دهنده اي است.

متخصصان عربستانی می گویند علت این آمار تکان دهنده، بي اطلاعي مبتلايان به ديابت از نحوه مراقبت از پاي خود است و با این حساب، عربستان تا چند سال دیگر با تعداد قابل توجهی فرد معلول مواجه خواهد شد.

برچسب ها: سبک ، زندگی ، غلط ، عربستان ، مرگ ، باشگاه ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.