سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 70 درصدی واحدهای تحت پوشش تصفیه خانه در شهرک های صنعتی/ سه برابرشدن روش سیم برش در معادن

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 70 درصدی واحدهای تحت پوشش تصفیه خانه های فاضلاب به کل واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: این میزان در سال 83 ، 16 مورد بوده که هم اکنون به 90 مورد رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدی غضنفری در مراسم پایانی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران با بیان این مطلب گفت: گزارش های متنوع از شهرک های صنعتی همچنین نشان از رشد شش تا هفت برابری در استفاده از تصفیه خانه ها ، درختکاری و ایجاد فضای سبز دارد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مقایسه ای بین تعداد پروژه های انجام شده از ابتدای کار دولت نهم تا سال 90 گفت : پروژه های گازرسانی شهرک ها در سال 83 ، در 41 شهرک اجرا شده که این رقم در سال 90 به 193 شهرک رسید.

وی در باره انجام مطالعات ارزیابی زیست محیطی درشهرکهای صنعتی گفت: در سال 83  تعداد مطالعات انجام شده ، 17 مورد بود که این رقم با رشد شش برابری در سال 90 به 106 مورد رسید .همچنین شهرک‌های دارای تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی از 16 شهرک به 196 عدد رسیده است. علاوه بر آن شهرک‌های با تصفیه‌خانه در حال ساخت، 26 مورد در سال 83 بوده است که به 58 عدد در سال 90 رسیده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعداد شهرک های با تصفیه خانه صنعتی در حال ساخت در سال 83 ، 26 شهرک بود که این رقم در سال 90 به 58 شهرک رسید.
 
وی افزود: شهرک‌های دارای آزمایشگاه محیط زیست نیز از پنج شهرک به 136 عدد رسیده و واحدهای تحت پوشش تصفیه فاضلاب در شهرک‌ها نیز از 16 درصد به 70 درصد رشد یافته است.
 
غضنفری خاطر نشان کرد:  استفاده از پساب تصفیه خانه ها در آبیاری فضای شهرک ها به تازگی شروع شده و به عدد 16 رسیده است، حال آنکه در گذشته وجود نداشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نحوه بهره برداری از معدن می تواند آثار زیست محیطی داشته باشد، عنوان کرد: براین مبنا از روش هایی استفاده می شود که متخصصین سازمان محیط زیست بر آن صحه می گذارند.

غضنفری تصریح کرد: به طور معمول روش های بهره برداری انفجاری ، سیم برش و حفاری سه رویکردی است که در معادن استفاده می شود و با توجه به اینکه نمی توان از همه این روش ها به طور همزمان بهره برد ، در بسیاری از معادن از روش جایگزین استفاده می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در سال 77 ، تعداد معادن بهره بردار از سیم برش (این روش در محیط زیست طرفداران بیشتری دارد ) در 137 معدن بود که در سال 87 به 579 معدن رسید که بیانگر رشد سه برابری استفاده از این روش است.

وی با اشاره براینکه هم اکنون 5 هزار معدن در کشور فعال است ، افزود: تعداد معادن دارای واحد محیط زیست در سال 77 ، 139 مورد بود که در سال 87 به بیش از هزار معدن رسید./ر
برچسب ها: واحد ، معدن ، شهرک ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.