به گزارش
سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسئول امور حقوقي برند سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به اينکه قانون ثبت علائم جمعي و جغرافيايي از سال 1383 و قانون ثبت اختراعات ،طرح هاي صنعتي و علائم تجاري در سال 86 تصويب شد گفت: تاکنون در بخش محصولات کشاورزي يک علامت جغرافيايي خرماي بم به ثبت رسيده است.
ابراهيم انوري امروز در حاشيه کارگاه آموزشي در شهرکرد گفت: در زمينه علائم جمعي نيز علامت انجمن ارگانيک ايران ،سيزده علامت جغرافيايي فرش و در زمينه علائم شخصي و شرکتي نيز تاکنون افزون بر 200 هزار علامت ثبت شده است.
انوري با اشاره به ضرورت ثبت برندهاي شرکتي،جمعي و جغرافيايي گفت:با وجود زمينه هاي مستعد ثبت علائم جمعي و جغرافيايي در ايران به ويژه در محصولات کشاورزي مختلف مانند زعفران، خرما، انار و بادام ،متاسفانه اقدامات موثري از طرف نهادهاي مسئول،تشکل ها و انجمن هاي مرتبط انجام نشده است.
کارگاه آموزشي مباني حقوقي مالکيت معنوي و رويه هاي ثبت برند با حضور 300 تاجر و بازرگان در چهارمحال و بختياري برگزار شد./عب