سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدفمندي توليد، گراني كاغذ را خنثي مي كند

هدفمندي توليد با توجه به لزوم تدوين اقداماتي براي كاهش تأثير گراني كاغذ، اثرات معضل كنوني بازار را خنثي مي كند.

ابوالضل ديداري، مسئول فروش انتشارات جهاد دانشگاهي در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: به علت گراني كاغذ توليدات ما كاهش يافته ولي از نظر فروش در وضعيت خوبي به سر مي بريم به نحوي كه فروشمان افزايش يافته است.
وي گفت: علت خوب بودن وضعيت فروش در اين انتشارات، هدفمند شدن توليد است به طوريكه با توجه به نياز دانشجويان كتاب توليد مي شود.
ديداري در رابطه با عوامل تأثيرگذار در كاهش تيراژ كتاب گفت: گراني كاغذ مهمترين مسأله در اين راستا است چراكه ناخواسته بر توليدات كتاب تأثير منفي خود را مي گذارد.
وي افزود: عوامل ديگري چون كپي كردن كتبها و نهضت جزوه نيز در اين راستا تأثير گذار است.
مسئول فروش انتشارات جهاد دانشگاهي در رابطه با راهكارهايي براي بهبود در وضعيت تيراژ كتابها گفت: در نهضت جزوه؛ جزوات بايد تبديل به كتاب شود تا گرفتاري توزيع براي ناشران پيش نيايد در صورت تحقق يافتن چنين امري ناشر بي انگيزه به چاپ مجدد كتاب مي شود وبه اين صورت وضعيت نامساعدي در اين راستا پيش مي آيد.
وي ادامه داد: راهكار بعدي اين است كه ناشران با توجه به مسأله گراني كاغذ چاپ كتابهاي خود را هدفمندتر كنند به طوريكه با توجه به علاقه و استقبال مردم كتابهاي خود را چاپ كنند.
وي  خاطر نشان كرد: اگر دولت راهكاري را براي توليد كاغذ در داخل كشور در نظر بگيرد اين مسئله گراني كاغذ كه اصلي ترين مسئله در حال حاضر كشور است حل خواهد شد./ص
برچسب ها: ادبیات ، کاغذ ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.