سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضا روستاآزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

آمریکا در باتلاق همراهی با القاعده و مستبدترین رژیم‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه عقلای آمریکا، سیاست‌های تحریمی و تخاصمی علیه ایران را ناکارآمد یافته‌اند، گفت: ‌در فضای عمومی بین‌المللی، حاصل این سیاست‌ها همراهی آمریکا با سازمان‌ تروریستی القاعده و مستبد‌ترین رژیم‌ها مانند عربستان و قطر بوده است.

رضا روستاآزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره نامه اخیر برخی از مقامات سیاسی و نظامی پیشین آمریکا به اوباما مبنی لزوم توقف تحریم‌‌ها علیه ایران، اظهار داشت: در داخل هیئت حاکمه آمریکا گرایش‌ها و سلایق مختلفی وجود دارد و با توجه به اینکه همه در آنجا یک جور فکر نمی‌کنند، نامه اخیر مقامات پیشین آمریکا به اوباما امری طبیعی است.
 
وی افزود: در فضای عمومی بین‌المللی، حاصل حرکت خصمانه علیه ایران و تحریم‌ها، همراهی آمریکا با سازمان تروریستی القاعده و ضعیف‌ترین و مستبدترین رژیم‌ها مانند عربستان، قطر و امثالهم بوده است، لذا ادامه این سیاست‌ها روز به روز بیشتر آمریکا را به باتلاقی فرو برده که همراهی با غیر دموکرات‌ترین و خبیث‌ترین حکومت‌های منطقه را دربردارد. 
 
روستاآزاد تصریح کرد:‌ افراد عاقل‌تری در میان آمریکایی‌ها وجود دارند که با مشاهده حاصل سیاست‌های تحریمی و تخاصمی آمریکا علیه ایران، بر لزوم تجدیدنظر در این سیاست‌ها تاکید دارند تا با تعامل دیپلماتیک با ایران، قدری راه صحیح را انتخاب کنند؛ مطلبی که در نامه این افراد به اوباما، منعکس شده است.
 
رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر آمادگی برای گفتگو با ایران گفت: حاصل تقابل دو جناح سیاسی آمریکا را کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند، زیرا از یک سو عقلا برخوردهای دیپلماتیک، مذاکره، گفتگو و حرکت در فضای سیاسی همراه با نظام‌های دموکراتیک را تشویق می‌کنند و از سوی دیگر، افراد تندرو با تدبیر ضعیف، بیشتر بر طبل جنگ و درگیری و تحریم می‌کوبند که چنين افرادي بیشتر تحت تاثیر صهیونیست‌ها هستند.
 
وی افزود:‌ دو جناح سیاسی آمریکا همواره در تقابل با یکدیگر بوده و هستند و براي پيش‌بردن سياست‌هاي خود در اين فضا در حالت زیگزاگی به سربرده و دست به دست می‌چرخند، لذا پیش‌بینی اینکه کدامیک به صورت غالب، تفوق پیدا می‌‌کند، دشوار است.
 
انتهاي پيام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.