سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/آیت‌الله مصباح یزدی ؛

تبیین منشور فعالیت حوزه در عرصه بین‌الملل

آیت‌الله مصباح یزدی شرایط و جلوه‌های فعالیت حوزه در عرصه بین‌الملل را تشریح و تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، وی در دیدار معاون بین الملل حوزه های علمیه، با بیان اینکه حوزه علمیه به عنوان معرفی کننده اسلام، مسئولیت سنگینی بر دوش دارد گفت: از نظر مقایسه، وظیفه حوزه از وظیفه یک دولت اسلامی فراتر است .

آیت الله مصباح یزدی شدت نیاز و توجه به نیروهای موجود را دو معیار برای تعیین اولویت ها دانست و گفت: با توجه به تحولات اخیر و موقعیت ایران در جهان اسلام، نیازهای شدیدی وجود دارد که اگر به آن بی توجهی کنیم، فرصت ها از دست می رود و البته از برنامه ریزی برای تربیت نیرو در طرح های بلند مدت نباید غافل شد.

وی آموزش نظری، تبیین مسائل سیاسی و تربیت اخلاقی را سه گام اصلی در تربیت نیرو دانست و اظهار داشت: باید نیروهایی تربیت کنیم که اطلاعات اسلامی قوی بویژه در زمینه حقوق بشر از نگاه اسلام داشته باشند و بتوانند در رسانه ها، همایش ها و نهادهای بین المللی حضور یابند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه آموزش زبان های خارجی به طلاب به تنهایی مفید نیست گفت: آموزش زبان خارجی باید همراه با برنامه باشد و بدانیم که هدف از این اقدام چیست و در همان بستر، کارها انجام بگیرد.

وی اِشراف به مسائل سیاسی از حیث اوضاع داخلی و روابط بین الملل را از لوازم این عرصه برشمرد و بیان داشت: کشورهای پیشرفته از سیستم اطلاعاتی قوی و پیچیده ای برخوردارند و حضور در این کشورها بدون توجه به این مسائل، می تواند آسیب زا باشد./س

برچسب ها: قم ، مصباح ، منشور ، حوزه ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.