سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زيبايي شهر تهران در گرو بودجه مسئولان

تخصيص بودجه براي پروژه هاي هنري در سطح شهر تهران از سوي دولت، نقش موثري را در جذب هنرمندان بيشتر براي تحقق اين هدف دارد.

محراب اسدخاني، گرافيست در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با نقش هنر گرافيك در زيبا سازي شهرها اظهار داشت: اين هنر مي تواند در تأمين امنيت رواني و آرامش اجتماعي تأثير بسزايي داشته باشد.
وي عنوان كرد: آثار سالم گرافيكي مي تواند تأثير مثبت براجتماع داشته باشد و برعكس، آثار نامناسب موجود در محيط زندگي حتي ممكن است منجر به افزايش جرم در جامعه شود.
اسدخاني در رابطه با نماي هنر گرافيك در مكان هاي مختلف، اظهار داشت: اين هنر در كل شهر از اماكن فرهنگي و عمومي مثل فرهنگسراها و معابر و اتوبان هان گرفته تا تابلوهاي ترافيكي و سردر مغازه ها به چشم مي خورد.
 اين هنرمند عنوان كرد: ملاك هاي زيبايي شناختي براي كلان شهري چون تهران گسترده اند و بايد بيشتر به دنبال طرح ها و رنگ هاي نرم و آرام گشت تا حس آرامش هرچه بيشتر را به جامعه تزريق كند، زيرا تهران به اندازه كافي هيجان دارد.
وي افزود: شهرداري تهران از المان ها و معيارهاي مناسبي استفاده كرده است، به عنوان مثال: اخيراً در اتوبان ستاري طرح هاي ملايم و سرشار از رنگ هاي سرد و گرم به چشم مي خورد كه باعث مي شود حس آسودگي را به بيننده القا كند.
اسدخاني افزود: همچنين مي توان با به كار بردن گرافيك محيطي بر روي ساختمان‌هاي نيمه ساخته  و يا كهنه جلوه زيباتري به شهر داد و از اين امكانات استفاده بهينه به عمل آورد.
وي اظهار داشت: مهم ترين عامل براي توسعه هرچه بيشتر اين هدف، مسئولان هستند زيرا هنرمندان آمادگي لازم را براي برنامه و طرح ريزي اين كار دارند، كافيست مسئولان با هزينه كردن، بودجه لازم را براي اين كار در نظر بگيرند، براي مثال، شهرداري مشهد، تلاش چشمگيري در اين زمينه داشته از جمله سرمايه گذاري كلاني كه براي تحقق اين هدف كرده تا كل شهر از هويت بصري ثابت، يكسان و چشم نوازي برخوردار باشد و اين امر فقط با اراده مسئولان محقق مي شود./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.