سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسم خطر ابتلا به آمبولي ريه را افزايش مي‌دهد

احتمال ايجاد ترومبوز وريد عمقي و آمبولي ريوي در افراد مبتلا به آسم بيشتر است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه اروپايي تنفس گروهي از محققان با انجام مطالعات خود در افراد مبتلا به آسم دريافتند افراد مبتلا به آسم شديد تا 9 برابر بيشتر نسبت به بقيه در معرض خطر وقوع آمبولي ريه قرار مي‌گيرند.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند: علاوه بر اين امكان بروز آمبولي ريه در افراد مبتلا به آسم خفيف تا متوسط نيز در حدود 5/3 برابر بيشتر از افراد غيرمبتلا به آسم بوده است .
 
نتايج حاصل از اين گزارش همچنين مي‌افزايد: طبق اين مطالعه مصرف كورتيكواستروئيدهاي خوراكي نيز يك عامل خطر بالقوه براي بروز آمبولي ريه شناخته شده است.
 
به گفته محققان آمبولي ريه زماني اتفاق مي‌افتد كه شريان اصلي ريه يا نايژه مسدود مي‌شود و اين حالت معمولاً نتيجه ترومبوز وريد عمقي و لخته شدن خون در رگ‌هاست كه مي‌تواند رها شود و به سمت ريه برود كه اين پديده باعث كاهش توانايي تنفس و حتي گاهي باعث تخريب بافت ريه مي‌شود.

گفتني است: با توجه به اين كه طبق اين مطالعه، افراد مبتلا به آسم شديد در معرض افزايش خطر ابتلا به آمبولي ريوي هستند پزشكان بايد آگاهي خود را از امكان اين رخداد به منظور كمك به جلوگيري از وقوع اين بيماري افزايش دهند./ع2

برچسب ها: آمبولی ، ریه ، آسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.