سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفينه فضايي سايوز سرانجام پهلو گرفت

سفینه فضایی سایوز با سه سرنشین، دیروز با موفقیت در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، با پهلو گرفتن سایوز در ایستگاه فضایی بین الملل، شمار فضانوردان مستقر در این ایستگاه به 6 نفر افزایش خواهد آمد.  
تام مارشبِرن فضانورد آمریکایی، رومَن رومانِنکو از روسیه و کریس هادفیلد از کانادا پس از سفری دو روزه در این سفینه، سرانجام به ماژول تحقیقاتی روس در ایستگاه فضایی بین الملل ملحق شدند.  اين در حاليست که عملیات پهلوگیری سایوز در ارتفاع 410کیلومتری از پایتخت قزاقستان صورت گرفت و به محض باز شدن درهای سایوز، کِوین فورد فضانورد ناسا و همکاران روس وی، اولِگ ناویتسکی و یِوگنی تارِلکین از سرنشینان این سفینه استقبال کردند و سرانجام شش فضانورد که داخل ایستگاه فضایی حالت بی وزن دارند، با يکديگر عکس دسته جمعی گرفتند.  
گفتني است؛ کریس هادفیلد فضانورد کانادایی در سال 2001 نیز به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده و در طول مأموریت 11 روز خود، دو راهپیمایی فضایی انجام داده بود و اکنون قرار است برای اولین بار در طول تاریخ 14 ساله فعالیت ایستگاه فضایی، هنگام آماده شدن خدمه ایستگاه برای بازگشت به زمین در ماه مارس، به عنوان نخستین فرمانده کانادایی ایستگاه فعالیت کند.  
همچنين؛ سفینه سایوز از ایستگاه فضایی بایکانور در جنوب قزاقستان به فضا پرتاب شده است و سه سرنشین آن قرار است به مدت 4 ماه در ایستگاه فضایی بین الملل اقامت داشته باشند و 50 آزمایش علمی را از جمله آزمایش بر روی سامانه ای که با هدف پیش بینی بلایای طبیعی ساخته شده است، انجام دهند. ایستگاه فضایی بین الملل، ده ها ماژول دارد که توسط آمریکا، روسیه، کانادا، ژاپن و سازمان فضایی اروپا ساخته شده اند.

برچسب ها: سفینه ، فضایی ، ایستگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.