سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دسترسي آسان به مواد اوليه، مهمترين نياز شرکت هاي معدني

مديرعامل شرکت زرين معدن آسيا گفت: تأمين مواد اوليه به ميزان کافي مهمترين نياز در مسير توسعه فعاليت شرکت هاي معدني محسوب مي شود.

شهرام کدخدايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: صنعت سرب و روي از صنايع سودآور کشور محسوب مي شود که در صورت تأمين مواد اوليه به ميزان کافي، سرمايه گذاري در اين حوزه بازدهي بالايي خواهد داشت.

 وي با اشاره به اينکه تاکنون شرکت زرين معدن آسيا از منابع معدن انگوران بهره گرفته است ادامه داد: هم اکنون برخي افراد به توسعه ظرفيت اين معدن از 700 هزار تن به 1 ميليون و 200 هزارتن تاکيد دارند اما با انجام کار کارشناسي مشخص شده که امکان افزايش ظرفيت برداشت از اين معدن وجود ندارد.

کدخدايي با تاکيد بر اينکه در اين شرايط بايد توجه بيشتري به اکتشاف و برداشت از معادن ديگر داشت تصريح کرد: هم اکنون بحث استخراج از معدن مهدي آباد مطرح شده که اين معدن به عنوان يکي از 5 ذخيره بزرگ دنيا در بخش روي به شمار مي رود.

کدخدايي اظهار داشت: البته دولت در خصوص بهره برداري از اين معدن بزرگ اقداماتي انجام داده که بايد توسعه يابد.
وي خاطرنشان کرد: اگر ماده اوليه به ميزان کافي در دسترس باشد صنعت روي در مقايسه با ديگر صنايع کشور با ميزان کمتري از سرمايه گذاري، ارزآوري بيشتري به همراه خواهد داشت.

مديرعامل شرکت زرين معدن آسيا با اشاره به اينکه وابستگي خاصي در صنعت روي به ساير کشورها وجود ندارد افزود: تمامي تجهيزات و فناوري هاي مورد نياز اين صنعت در کشور توليد مي شود و مشکلي از بابت نوسانات ارزي و تحريم هاي خارجي در اين بخش وجود ندارد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: تنها تأمين يک داور براي فرآوري در صنعت روي از طريق يک شرکت چيني انجام مي گيرد که هم اکنون مشکلي در روابط تجاري و مالي با اين کشور نداريم./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.