سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان روزانه 2 ليوان شير بنوشند

به گفته پژوهشگران کانادایی؛ هر کودک 2 تا 5 ساله باید برای تامین آهن و ویتامین دی D بدن خود، روزانه 500 میلی لیتر معادل دو لیوان بزرگ شیر بنوشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری تاپ سانته؛ جاناتان مگوئیر دکتر متخصص کودکان در تورنتو، می گوید: با تحقیق بر روی بیش از 1300 کودک سالم 2 تا 3 ساله در فاصله زمانی 2008 تا 2010 میلادی مشخص شد، کودکانی که علاقه زیادی به خوردن شیر دارند، ویتامین D که برای ساخت استخوان ها و استحکام اسکلت بدن لازم است، به اندازه کافی در بدنشان ذخیره شده اما میزان کافی آهن دریافت نکرده اند.
بر همین اساس، پژوهشگران توصیه می کنند که بايد دست کم دو لیوان شیر گاو باید نوشیده شود، تا میزان آهن کافی بدن نیز تامین شود.
به گفته این پزشک، کمبود آهن بسیار خطرناک تر از کمبود ویتامین دی است، به ویژه که فقر آهن سبب کم خونی و تاخیر در رشد شناختی می شود، اما کمبود ویتامین دی مشکلات استخوانی به همراه دارد.
بر اساس این تحقیق، علاوه بر مصرف ویتامین D ، کودکان به ویژه کودکانی که دارای پوست تیره هستند باید در ماه های سرد سال و زمستان که نور کافی وجود ندارد، شیر بیشتری مصرف کنند.  
گفتني است، ملانين (رنگدانه موجود در پوست) که سبب تیرگی پوست می شود، هر چند مانع از بروز سرطان پوست می شود، اما اشعه مافوق بنفش را فیلتر می کند و سنتز طبیعی ویتامین دی را کاهش می دهد.
دکتر لور استرل از بیمارستان کرملن بیستر، می گوید: در فرانسه توصیه می شود کودکان بالای 3 سال از شیر کامل- بدون هيچ گونه تغيير در میزان چربی و سایر مواد مغذی آن استفاده کنند که دارای اسید چرب لازم برای رشد کودک است.
همچنين؛ میزان کلسیم پیشنهادی برای کودکان 2 تا 5 سال نیز 900 میلی گرم در روز است که معادل دو لیوان بزرگ شیر مي باشد.

برچسب ها: کودکان ، شیر ، روزانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.