سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به زودی به بهره‌برداری می رسد؛

طرح ان جی ال منطقه سیری به ظرفيت 143 ميليون فوت مكعب گاز

رئیس منطقه عملیاتی سیری در شرکت نفت فلات قاره ایران از راه‌اندازی و بهره‌برداری طرح ان جی ال (NGL) سیری با هدف جمع‌آوری 143 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت در آينده نزديك خبر داد.

سیاوش باهر رئيس منطقه عملياتي سيري، در گفتگو با خبرنگاراقتصاد ي باشگاه خبرنگاران، طرح ان جی ال سیری  به ظرفیت 143 میلیون فوت مکعبی این طرح برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت در جزیره سیری اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست، این طرح با ظرفیت 70 میلیون فوت مکعب راه‌اندازی می‌شود.

رئیس منطقه عملیاتی سیری اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای پروژه ان جی ال سیری، استحصال میعانات گازی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت در این منطقه است که به جز آثار اقتصادی، اهدافی چون جلوگیری از آلودگی محیط زیست، ایجاد فرصت‌های شغلی، بهره‌برداری بهینه از منابع انرژی در کشور و درآمدزایی را نیز دنبال می‌کند، همچنین پیش‌بینی شده با ساخت و بهره‌برداری از کارخانه ان جی ال سیری، روزانه حدود 841 تن پروپان، 328 تن بوتان و 361 بشکه پنتان تولید شود.

وی با بیان این که ظرفیت جمع‌آوری این طرح قرار است به تدریج تا 100 میلیون فوت مکعب افزایش پیدا کند، تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت تاسیسات ان جی ال سیری باید تعدادی کمپرسور در میدان نصر و تاسیسات خشکی سیری نصب شود که این کار هم‌اکنون در دست اجرا قرار دارد.

باهر ادامه داد: برای رسیدن تاسیسات به ظرفیت طراحی شده نیز برنامه داریم گاز لایه ایلام در میدان اسفند یا گاز تولیدی میدان کیش را به ان جی ال سیری منتقل کنیم.

وی یادآور شد: در کنار جمع‌آوری گازهای همراه نفت، نزدیک به 13 هزار و 650 بشکه میعانات گازی نیز از تاسیسات NGL سیری استحصال می‌شود.
برچسب ها: عملیات ، تولید ، گاز ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.