سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزویر اوباما: آیا او برای کودکاني که بدست خودش قتل عام شده‌اند هم اشک می ریزد ؟

سیاست های و اقدامات عملی آمریکا در جهان اسلام سبب شده تا هزاران نفر قتل عام شوند که نه صدها که هزارها نفر از آنان را کودکان تشکیل می دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري استاپ وار، در حادثه اخیر کانتیکت "آدام لانزا" با تیراندازی 26 نفر را کشت که 20 تن از انان کودکانی 5 تا 10 ساله بودند. این حادثه با خودکشی قاتل پایان یافت. مردم امریکا نمی توانند این میزان از جنون را باورد کنند که منجر به کشته شدن کودکان شد و اینکه یک فرد تا چه حد می تواند اقداماتی شنیع و ضد انسانی انجام دهد.   
 
اوباما بیانیه ای را آماده کرده بود که در آن گفت "قلب های ما شکسته است:. قربانیان "کودکان کوچک و زیبایی" بودند. زندگی پیش روی آان قرار داشت: دیدن تولد های بیشتر، دیدن تولد فرزندان شان، جشن فارغ التحصیلی شان و ازدواج شان. 

در تاریخ 31 آوریل سال 1991 شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه 687، تحریم هایی را علیه عراق به منظور محکومیت آن کشور بدلیل حمله به کویت وضع کرد. نتیجه این تحریم های منزوی شدن عراق و جدا افتادن آن کشور از جامعه جهانی بود. با این حال در پایان سال 1995 گزارشی منتشر شد که نشان می داد بیشترین تاثیر مخرب این تحریم ها بر روی مردم بوده است.
 
مقاله ای منتشر شده در نشریه تخصصی پزشکی انگلیس نشان می داد که بیش از 576 هزار کودک عراقی در اثر تحریم های وضع شده از سوی شورای امنیت پس از پایان جنگ جهانی اول کشته شده اند. یونیسف، در سال 1999 تخمین زد که دست کم 500 هزار کودک در اثر تحریم ها جان خود را از دست داده اند.  
 
شورای امنیت که تحت سلطه آمریکا به سر می برد با لغو تحریم ها علیه عراق مخالفت کرد. در سال 2003 آمریکا تجاوز خود علیه عراق را برای دومین بار آغاز نمود. جنگ خلیج فارس جنگی خونین و وحشیانه بود که جان بیش از 4400 سرابز آمریکائی را گرفت و دست کم 3200 سرباز زخمی شدند. با این حال این مقادیر در مقایسه با تلفات عراقی ها ناچیز است.
 
بررسی ای منتشر شده در سال 2006 نشان داد که بیش از 655 هزار عراقی در اثر تجاوز نیروهای ائتلاف کشته شده اند.در این بررسی مشخص شده که بیشتر قربانیان 15 تا 44 ساله بوده اند.  
 
در سال 2004 آمریکائی ها بزرگترین حمله خود علیه "فلوجه" را سازمان دادند. حمله ای پس از حملات نیروهای آمریکائی علیه ویتنام شدیدترین تجاوزات آن کشور بوده است. یک مقام محلی عراقی در این باره گفته است که دست کم 600 غیر نظامی در اثر این رویداد کشته شده اند و بیش از 1250 نفر نیز زخمی شده اند.  
 
در زمان جنگ شواهدی از سوی شبکه تلویزیونی ایتالیایی "رای" منتشر شد مبنی بر آنکه آمریکائی ها در جنگ علیه عراق از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند و مرتکب جنایت جنگی شده اند و در مستندی تحت عنوان "فلوجه: جنایت پنهان" شواهدی در این باره ارائه شد. عکس ها، فیلم ها و مصاحبه هایی که با سربازان امریکائی انجام شده بود نشان می داد که آمریکا در شهر فلوجه از بمب های فسفری استفاده کرده است.  
 
سرباز پیشین آمریکائی در این باره گفته است "من می شنیدم که به ما می گفتند توجه کنید زیرا از فسفر سفید در فلوجه استفاده شده است. این ماده بدن را آب کرده و استخوان ها را می سوزاند، من به چشم زنان و کودکانی این چنینی را دیدم".  
 
در نمونه ای دیگر شواهدی وجود دارد مبنی بر آنکه نیروهای ائتلاف در عراق، از ماده اورانیومی (دی یو) استفاده کرده اند که یکی از مشتقات اورانیوم غنی شده در رآکتورهای هسته ای است اما خاصیت سم زایی شیمیایی مشابهی دارد.  
 
 
گزارشات پزشکی سال 2010 مرکز درمانی فلوجه نشان داد که مرگ و میر نوزادان، میزان به دنیا آمدن نوزاد دارای ناتوانی جسمانی و نرخ ابتلاق سرطان در کودکان افزایش یافته است. تولد کودکان ناقص در فلوجه 11 برابر بیش از سایر نقاط جهان است.  
 
آمار و شواهد نشان می دهد که میزان ابتلای نوزادان فلوجه ای به سرطان، نقص مادرزادی و لوسمی حتی از این در هیروشیما و ناکازاکی پس از بمباران اتمی توسط آمریکا نیز بالاتر است.  
 
نیروهای آمریکائی بیش از 11 سال است که در افغانستان به سر می برند (بیش از نیروهای شوروی). مولفه اصلی نمایش آمریکا در افغانستان و پاکستان حملات هوایی است. سیاست تجاوز هوایی نیروهای آمریکائی در افغانستان تاکنون باعث کشته شدن 881 شهروند غیر نظامی شده است که 176 تن از آنان کودک بوده اند. اما اکنون کشتار کودکان از سوی ارتش آمریکا امری پذیرفته شده است. سرهنگ "ماریون کارینگتون" پیش از این گفته بود "جستجوی برای شبه نظامیانی که به سن بلوغ رسیده اند، جستجو برای یافتن کودکانی که بطور بالقوه تهدید هستند و ظرفیت دشمنی را دارا می باشند".  
 
ما به تصاویر وحشتناک کشته شدن بیش از 20 کودک در حادثه کانتیکت آمریکا را به نظاره نشستیم. حادثه ای که تنها دو هفته پیش از آغاز سال نوی میلادی روی داد. انتخابی نداریم جز آنکه در غم کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند شریک شویم. با این حال بایستی توجه کنیم که چنین کشتارهای عمدی ای بیش از تعداد کنونی در آمریکا، در ابعاد هزاران نفری در جهان عرب از سوی نیروهای آمریکائی بوقوع پیوسته اند. در سطوحی بالاتر چنین کشتارهایی از سوی نیروهای آمریکائی می توانند مصداق جنایات جنگی و جنایت علیه انسانیت در نظر گرفته شوند. چنین جنایات تکان دهنده ای بایستی ما را به اقدامی فوری و تغییر در سیاست خارجی آمریکا وادارد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.