سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

بازگشت يك عقاب ناياب به آغوش طبيعت‌

يك قطعه عقاب شكاري ناياب كه زخمی شده بود پس از بهبودی به آغوش محيط طبيعي بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان راننده اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان در حین انجام برفروبی جاده در 5 کیلومتری جاده چادگان به اصفهان یک قطعه عقاب شکاری نایاب با بال زخمی مشاهده کرد و به منزل برد و طی مدت 10 روز با هزینه شخصی این پرنده را مداوا و با هماهنگی محیط زیست شهرستان به آغوش طبیعت برگرداند.

جمشیدآقائی دراین زمینه گفت: از محیط زیست میخواهم با شکارچیان بی رحمی که قصد شکار اینگونه پرندگان نایاب را دارند به شدت برخورد کنند.

وي در ادامه با قدرداني از تلاشگران عرصه محيط زيست و محيط‌بانان عاشق به طبيعت گفت: عشق به طبيعت در وجود انسان‌ها نهادينه است و بايد تلاش كنيم همه ما به شايسته‌ترين نحو از نعمت‌هاي خدادادي استفاده كنيم و جلوي سوء استفاده آن را بگيريم.

مجتبی حاجتی کارشناس محیط زیست اين شهرستان اظهار داشت: اين پرنده كه از گونه نادر عقاب شكاري است

که بااصابت گلوله شکاری ازناحیه بال دچار جراحاتي شده بود كه این دوستدار طبیعت به مداواي آن پرداخت و بعد از سپري شدن ايام نقاهت به مركز محیط زیست تحويل و سپس در آغوش طبيعت رها شد.

وي ادامه داد: اين پرنده شكاري در مناطق كوهستانی كم گياه و خشك گذران زندگي مي‌كند كه به نظر مي‌رسد با گم كردن مسير خود به منطقه شهری نزدیک شده بود كه به وسيله شكارچيان آسیب دید.

حاجتی خاطرنشان كرد: اين پرنده بومي ايران است و در لبه پرتگاه‌ها و درختان بلند آشيانه مي‌سازد.

وی اضافه كرد: عقاب طلايي از جمله پرندگان حفاظت شده است كه گاه افراد سودجو با شكار آن اقدام به دست‌آموزي و تربيت آن مي‌كنند كه بايد با كمك همياران محيط زيست جلوي اين كار گرفته شود./س

برچسب ها: اصفهان ، بازگشت ، عقاب ، نایاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.