سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتايج تازه‌ترين نظرسنجي: آمريكا دموكرات ترين كشور جهان نيست

طبق ارزيابي جديد انجام شده توسط يك انجمن اتريشي كه سالانه كشورهاي مختلف جهان را از نظر درجه "دموكراسي" رده بندي مي كند، آمريكا كه همواره ادعاي دفاع از دموكراسي را دارد در رده "پانزدهم" جدول قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پراودا، نتايج اين نظرسنجي تعجب بسياري را كه ادعاهاي آمريكا در مورد "آزادترين" كشور جهان بودن را پذيرفته بودند را برانگيخته است زيرا آمريكا حتي موفق نشده كه در ميان ده كشور برتر جهان از نظر دموكراسي نيز قرار گيرد.  
اين نظرسنجي با بررسي بر روي 104 كشور جهان انجام شده است و كشورهاي نروژ، سوئد و فنلاند جزو برترين دموكراسي هاي جهان شناخته شده اند. سوئيس، هلند، دانمارك، نيوزيلند، ايرلند، آلمان و اتريش نيز جزو ده كشور برتر جهان از نظر ميزان دموكراسي قرار داشته اند. 

در ميان كشورهاي آسيايي ژاپن در رتبه بيستم، كره جنوبي در رتبه سي و سوم قرار گرفته اند. در ميان كشورهاي خاورميانه كويت رتبه هفتاد و هفتم و لبنان نيز رتبه هفتاد و نهم را از آن خود ساخته اند. 

در ميان كشورهاي كه از اين رده بندي خارج شده اند و فاقد بسترهاي لازم دموكراتيك بوده اند به كشورهاي مجارستان، بحرين، اوكراين، سري لانكا، لتوني، ايتاليا و مكزيك ذكر شده اند. 

در انتهاي اين جدول رده بندي نيز كشورهاي ليبي، مصر، نيجريه، هائيتي، توگو، گينه بيسائو و يمن قرار گرفته اند. 

در اين ارزيابي به شاخص هاي سياسي، اقتصادي و جنسيتي در كشورهاي مورد بررسي توجه شده است و تمركز اصلي بر ميزان فساد در آن كشورها و ميزان دسترسي شهروندان و مهاجران به خدمات بهداشتي و آموزشي بوده است.

همچنين ميزان حفظ محيط زيست نيز در اين ارزيابي از مولفه ها مورد توجه بوده است. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.