سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مشتری مداری عامل بقای سازمانها

امروزه رضایت مشتری از سازمان, عامل اصلی تعیین کننده ی بقای یک سازمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان استاد دانشگاه آزاد نجف آباددیروزدرهمایش مشتری مداری و مشتری نوازی دراتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: موفقیت یک سازمان ارتباط مستقیم با رضایت مشتریان آن سازمان دارد زیرا یک مشتری راضی مؤثر ترین راه تبلیغ برای سازمان است

دکتر مجید نیلی احمد آبادی افزود: امروزه نحوه ی ارايه و عرضه برای فروش و همچنین نحوه ی تحویل و ارسال کالا برای مشتری بسیار مهم است زیرا مشتریان به دنبال خریدی با بیشترین امکانات و صرف کمترین وقت هستند.

نیلی احمد آبادی, خدمات پس از فروش وانجام تعمیرات مورد نیازو همچنین نحوه ی بررسی شکایت، انتقاد و نظرات مشتریان سازمان را از عوامل مؤثر بر رضایت مشتری دانست.

استاد دانشگاه نجف آباد افزود وضعیت ظاهری سازمان،نمایندگی ها و شعبه های مختلف آن در جذب و رضایت مشتری بسیارمهم است.

وی بیان کرد طبق رویکرد مهندسی چنانچه محصول منطبق با مشخصات فنی از پیش تعریف شده تولید شود رضایت بخش است .

نیلی احمد آبادی بیان کرد بر اساس رویکرد انتظاری چنانچه یک محصول انتظارات مشتری را برآورده نماید انترضایت بخش محسوب می گردد.مشکلی که در ارتباط با رویکرد انتطاری وجود دارد آن است که برای شناسایی تغییرات نیازمندی های مشتری باید به صورت مداوم نیازمندی های وی را مورد بازنگری قرار داد.

استاد دانشگاه نجف آباد افزود: امروزه سازمانهای تولیدی یا خدماتی میزان رضایت مشتری را به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد می کنند.

وی درادامه بیان کرد هزینه ی جذب یک مشتری جدید بین 5 تا 11 برابر نگهداری یک مشتری قدیمی است و همچنین ضرر و زیان از دست دادن دادن یک مشتری درحکم فرار 100 مشتری دیگر است زیرا یک مشتری نا راضی به صورت فعال شروع به تبلیغات منفی علیه سازمان می کند.

نیلی احمد آبادی در پایان افزود ارزشمند ترین دارایی هر سازمان اعتماد و اطمینان مشتریان است و همچنین مشتری دايمی و وفادار،تنها شرط استمرار فعالیت های کارآمد هر شرکت است./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، مشتری ، مداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.