سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف موضع غرب در قبال سوریه را خطرناک توصیف کرد

وزیر خارجه روسیه موضع کشورهای غربی در قبال حمایت از شبه‎نظامیانی که علیه دولت سوریه وارد جنگ شده‎اند را خطرناک توصیف کرده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌ سرگئی لاوروف روز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی در همین خصوص گفت: همکاران غربی ما تروریست‎ها را به دو گروه بد و قابل قبول تقسیم کرده‎اند که این امر خیلی خطرناک است.
 وی بار دیگر با تاکید بر این موضوع که روسیه از تغییر رژیم در سوریه حمایت نمی‎کند، تصریح کرد که باید به مردم سوریه اجازه داده شود تا خود بدون دخالت نهادهای خارجی در باره سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند. لاوروف در همین خصوص گفت:  ما از برنامه تغییر رژیم حمایت نمی‎کنیم.
 وزیر خارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد که برخی از دولت‎ها از مسکو خواسته‎اند تا با استفاده از نفوذ خود به بشار اسد رئیس جمهور سوریه بگوید که در ازای تضمین پناهندگی وی، از قدرت کناره گیری کند.
 وی در پاسخ به این درخواست برخی از کشورها، گفت: «پاسخ من بسیار ساده است، چرا از ما به عنوان یک پستچی و نامه رسان استفاده می‎کنید، اگر آقای اسد خود مایل باشد، در این صورت این (طرح) باید مستقیما با خود ایشان در میان گذاشته شود.»
 وزیر خارجه روسیه در ادامه تصریح کرد که غرب تا کنون با رد پیشنهادهای روسیه در خصوص یافتن راه‎حلی صلح‎آمیز برای بحران سوریه، فرصت‎های بسیاری را برای پایان دادن به ناآرامی در این کشور از دست داده است.
 از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز با اعلام این‎که بحران سوریه به یک راه‎حل سیاسی نیازمند است، تاکید کرده است که مسکو خواهان اجتناب از هر نوع «ناآرامی و شورش» در این کشور است.
 وی در جریان اجلاسی که روز جمعه با حضور سران اتحادیه اروپا و مقامات روسیه در بروکسل برگزار شد، در همین خصوص تصریح کرد:  ما به این امر تمایل داریم چرا که آن‎چه که در سوریه در جریان است به مرزهای ما خیلی نزدیک است. ما حقیقتا مایل نیستیم که تغییرات اساسی را در سوریه شاهد باشیم که در نهایت به ناآرامی‎هایی که ما در کشورهای دیگر منطقه شاهد آن هستیم منجر شود.کشور سوریه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی و درگیری است.
 دولت سوریه اعلام کرده است که ناآرامی از خارج از این کشور سازمان‎دهی می‎شود و علاوه بر آن گزارش‎هایی موجود است که نشان می‎دهد بسیاری از تروریست‎ها از اتباع خارجی هستند.
 گروه‎های شبه‎نظامی که از جانب برخی از کشورهای غربی و متحدان آنان در منطقه نظیر قطر، عربستان سعودی و ترکیه حمایت می‎شوند، سعی کرده‎اند در طول ۲۰ ماه گذشته دولت بشار اسد را سرنگون کنند.
 بسیاری از سازمان‎های بین‎المللی مدافع حقوق بشر شبه‎نظامیان سوری را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‎اند.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، لاوروف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.