سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ایران در بیروت با وزیر کشاورزی لبنان دیدار کرد

سفیر ایران در لبنان، روز جمعه با حسین حاج حسن وزیر کشاورزی لبنان دیدار و گفتگو کرد و در این ملاقات همکاری‌های کشاورزی فی‌مابین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، غضنفر رکن‌آبادی در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های کشاورزی با لبنان تأکید و اجرایی کردن تفاهمات همکاری‌های کشاورزی بین دو کشور را خواستار شد.

سفیر کشورمان در این دیدار همچنین از شرکت‌های ذی‌ربط لبنانی برای شرکت در دومین جشنواره بیوتکنولوژی که از 26 لغایت 30 دی‌ماه در تهران برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورد.

حسین حاج حسن با استقبال از گسترش همکاری‌های کشاورزی بین دو کشور، به وجود زمینه‌های فراوان همکاری از جمله نیاز لبنان به بذور سیب زمینی و گندم اشاره و اظهار داشت: داروهای دامی ایران در لبنان بازار خیلی خوبی دارند که نیازمند توجه و پیگیری دو طرف هستند.

وزیر کشاورزی لبنان همچنین با اشاره به مزیت‌های تولیدات کشاورزی لبنان بر آمادگی این کشور برای صادرات اقلامی همچون موز، پرتقال، زیتون و روغن زیتون تأکید و خواستار مساعدت و توجه بیشتر مسئولین ایرانی در این خصوص شد.

وزیر کشاورزی لبنان در مصاحبه پس از ملاقات با خبرنگاران حمایت و دفاع جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در منطقه را در بعد سیاسی مورد ستایش قرار داد و به عنوان یک کارشناس و استاد دانشگاه و نه وزیر، توان علمی و پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و فضا را در منطقه، مثال‌زدنی دانست و برتری تولیدات ایران بر تولیدات غربی و آمریکایی را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به سفرهای متعدد خود به ایران، روند صعودی توسعه علم و فناوری بویژه در زمینه بیوتکنولوژی را بی‌نظیر و علت دشمنی استکبار با ایران را نیز بحث توسعه علمی آن عنوان و استفاده از این ظرفیت‌ها را فرصتی مغتنم برای لبنان دانست.

انتهاي پيام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.