سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زيباكلام:

موسوي‌خوييني‌ها براي هاشمي و خاتمي تره هم خورد نمي‌كند/ شك دارم خوييني‌ها به دنبال دموكراسي باشد

صادق زيباكلام در گفتگو با هفته‌نامه مثلث با انتقاد از بي‌برنامگي اصلاح‌طلبان براي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري دور يازدهم از مواضع موسوي‌خوييني‌ها در قبال هاشمي و خاتمي ابراز نگراني كرده است.

به گزارش خبرنگار وبگردي باشگاه خبرنگاران، محمدصادق زیبا‌کلام استاد دانشگاه و فعال اصلاح‌طلب در گفتگو با هفته‌نامه مثلث با انتقاد از بی‌برنامه‌گی اصلاح‌طلبان براي ورود به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت:هر روز که پیش می‌رود احتمال حضور جریان اصلاحات در رقابت سیاسی پیش رو ضعیف‌تر می‌شود.

وی در بخشی از اين مصاحبه درباره اظهارات موسوی‌خوئینی‌ها مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان با نامزد اجاره‌ای پا به میدان رقابت سیاسی نمی‌گذارند و موافق نظریه دولت وحدت ملی نیستند خاطر‌نشان مي‌كند: موسوی خوئینی‌ها نماینده همه اصلاح‌طلبان نیست. این نظر که برویم به تشکیل آشتی ملی هیچ وقت از سوی اصلاح‌طلبان مورد کنکاش جدی قرار نگرفته است.

زیباکلام تصریح می کند: آقای موسوی خوئینی‌ها شما مقصودتان چیست و چرا می‌گویید اگر ناطق نوری نامزد شود با وی نباید همکاری کنیم. آقای‌خوئینی‌ها فرض بگیریم الان مرداد سال 1392 است و نامزد اختصاصی اصلاح‌طلبان خاتمی، عبدالله‌نوری یا هر شخص دیگری که می‌خواهد باشد در انتخابات پیروز شده و دولتش نیز از مجلس رأی اعتماد گرفته است سوال من از شما این است که دولت اصلاحات پس از مرداد 92 چکار می‌تواند بکند. پاسخ هیچ کاری. چون مجلس، قوه قضاییه،صداوسیما، احزاب و شخصیت‌های اصولگرا و غیره مخالفش هستند.
اين استاد دانشگاه خطاب به موسوي خوييني‌ها تاكيد دارد: آقای موسوی‌خوئینی‌ها چرا اصرار دارید که تجربه دوم خرداد 76 دوباره تکرار شود. چرا اصرار دارید دولت اصلاحات بیاید بدون اینکه پیشرفتی کند.
زيبا كلام درباره ارتباط بین موسوی‌خوئینی‌ها با خاتمی و هاشمی تصريح مي‌كند: ارتباط تعریف شده‌ای بین آنها نیست آقای موسوی‌خوئینی‌ها کلا چشم دیدن آقای هاشمی‌رفسنجانی را ندارد و هر وقت پای هاشمی رفسنجانی وسط می‌آید ایشان مسائل قدیمی را پیش می‌کشد درحالی که عالم سیاست عالم بغض و کینه و نفرت و دشمنی نیست.آقای موسوی‌خوئینی‌ها باید به فکر دموکراسی باشد نباید به دنبال تسویه حساب‌های دهه 60، 50 و یا حتی 40 باشد اگر ریاست جمهوری آقای ناطق‌نوری منجر به ولو اندک دموکراسی در جامعه‌مان شود، ما اصلاح‌طلبان باید با همه وجود از وی حمایت کنیم.
زيبا‌كلام تاكيد دارد: اگر ریاست‌جمهوری آقای هاشمی در شرایط فعلی کشور در تحقق دموکراسی کمک می‌کند باید به دنبال هاشمی رفسنجانی برویم هدف اصلاح‌طلبان توسعه دموکراسی در جامعه ایران است اساسا اصلاح‌طلبی یعنی دموکراسی خواهی تمام شد و رفت.
وي تصريح‌مي‌كند: من شک و تردید جدی دارم که اساسا آقای موسوی‌خوئینی‌ها به دنبال دموکراسی باشد من تردید دارم که اساسا دموکراسی برای آقای‌ موسوی‌خوئینی‌ها اهمیتی داشته باشد یا این مسئله برای وی مهم باشد. به همین خاطر ایشان به دنبال راه حل‌ها و فرمول‌هایی که دموکراسی را در ایران محقق بشود نمی‌رود.

زیبا کلام درباره رابطه موسوی خوئینی‌ها با محمد‌ خاتمی نیز چنين بيان‌ مي‌كند: با آقای خاتمی رابطه‌شان کمی بهتر از آقای هاشمی است به عبارت دیگر بغض و کینه ایشان از خاتمی کمتر از هاشمی رفسنجانی است ولی در کل وی برای خاتمی هم خیلی تره خورد نمی‌کند اصلا مسئله شخصی مطرح نیست اینکه آقای موسوی‌خوئینی‌ها از خاتمی کمتر کینه به دل دارد مهم نیست مهم این است که آقایان هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، موسوی‌خوئینی‌ها، موسوی‌لاری و عبدالله نوری چقدر به دموکراسی پایبند هستند و آزادی چقدر برای آنها اهمیت دارد؟ چون به نظر من نگاه به مقوله آزادی و پیشرفت دموکراسی است که اصلاح‌طلب را از اصولگرا جدا می‌کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: هاشمی ، زیباکلام ، خاتمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.