سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طباطبايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان كرد

امكان تعقيب حميد رسايي در صورت احراز جرم وي

عضو کميسيون حقوقي مجلس با اشاره به اظهارات حميد رسايي و نوع ادبيات به کار گرفته شده نسبت به هاشمي رفسنجاني گفت: اگر توهين و افترا در صحبت‌هاي نماينده مورد نظر احراز شود، جنبه قانوني داشته و بايد مورد تعقيب قرار گيرد.

سيد حميدرضا طباطبايي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات يکي از نمايندگان مجلس و نوع ادبيات به کار گرفته شده نسبت به هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: حيثيت و آبروي اشخاص يکي از ارزش‌هاي اخلاقي انسان است.

وي ادامه داد: مجازات توهين نياز به شکايت ذي‌نفع داشته و اگر دادستاني وقوع اين جرم را عمومي تشخيص دهد، به عنوان مدعي‌العموم از شخصي که مرتکب جرم افترا و توهين شده، شکايت مي‌کند.

اين نماينده مجلس با بيان اينکه شاکي بايد از مجلس تقاضاي مجازات شخص گوينده توهين و افترا را کند، خاطرنشان کرد: اگر صحبت‌هاي نماينده مورد نظر به جرم توهين و افترا احراز شود، جنبه قانوني داشته و بايد مورد تعقيب قرار گيرد.

شايان ذكر در پی اظهارات حمید رسایی نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مهدی هاشمی‌، دادستانی تهران بیانیه‌ای صادر کرد و طي ان ظهارات رسایی مبنی بر این که: "متاسفانه ... آقازاده مفسد همواره از مصونیت آهنین برخوردار بوده"، کذب محض است و رسیدگی به پرونده‌ مهدی هاشمی, نشان دهنده‌ عدم مصونیت نامبرده در مقابل دستگاه قضایی است و به علاوه از منظر افراد بصیر، نفس رسیدگی به این پرونده، دلیل روشنی بر استقلال دستگاه قضایی است."

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.