سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

نقش اساسی پارک‌های علم و فناوری در توسعه اقتصادی

امام جمعه بیرجند گفت: پارک‌های علم و فناوری حلقه‌ای از زنجیر توسعه علمی و اقتصادی کشور هستند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بیرجند با اشاره به میلاد سراسر با سعادت امام موسی بن جعفر(ع) اظهار کرد: همان‌گونه که در عزای ائمه(ع) عزاداری می‌کنیم باید در ولادت‌ها و جشن‌های این بزرگواران به شادی و سرور بپردازیم.

وی ادامه داد: این مناسبت‌ها را باید فرصتی مناسب به منظور شناخت بیشتر اهل بیت(ع) بدانیم و از سیره آنها الگوبرداری کنیم.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: امام موسی بن جعفر(ع) می‌فرمایند باید عمر خود را مدیریت و ساعات شبانه‌روز خود را به چهار بخش ارتباط با خدا، کسب و کار، ارتباط اجتماعی و لذت‌های شرعی و دینی تقسیم کرد.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه یکی دیگر از مناسبت‌های هفته وفات آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی است، تصریح کرد: این عالم بزرگ نمازهای استیجاری زیادی خواند و یک کتابخانه عظیم که در خاورمیانه کم‌نظیر است را از خود به عنوان باقیات و صالحات به جای گذاشت.

وی با اشاره به سوم دی روز ثبت احوال افزود: ثبت احوال با ثبت وقایع چهارگانه نیز سندی به نام شناسنامه به عنوان هویت ملی افراد را صادر می‌کند که در این مهم در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌های کشور نقش اساسی و کارآمد دارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه میلاد حضرت عیسی مسیح را در پیش داریم، اظهار کرد: هم اکنون جمعیت مسیحیت 2 میلیارد و 200 میلیون نفر، جمعیت مسلمان نیز یک‌میلیارد و 600 میلیون نفر، یک میلیارد نفر هندو، 14 ملیون نفر یهودی و بیش از یک‌میلیارد ملحد در جهان داریم.

رضایی بیرجندی گفت: امروزه باید اهداف، حقایق و ارزش‌های اسلام را در جهان توسعه و ترویج دهیم و سبب اسلام‌گرایی و گسترش اسلام در دنیا شویم.

وی با اشاره به پنجم دی سالروز ایمنی در برابر زلزله تصریح کرد: افراد باید از تسهیلات دولتی که برای مقاوم‌سازی و ساخت و ساز مسکن ارائه می‌شود نهایت بهره را ببرند تا در حوادث طبیعی از قبیل زلزله خسارات مالی و جانی اتفاق نیفتند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به وجود و ایجاد پارک‌های علم و فناوری افزود: پارک‌های علم و فناوری حلقه‌ای از زنجیر توسعه علمی و اقتصادی کشور هستند.

رضایی بیرجندی ادامه داد: این مجموعه‌ها دانش‌بنیان هستند و تولید علم و اندیشه دارند و ایده‌های جدید را برای توسعه و پیشبرد اهداف ارائه می‌دهند./س

برچسب ها: خطبه ، نماز ، جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.