سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

اضافه وزن 11 درصد از کودکان و نوجوانان کردستانی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین بررسی های انجام شده 11درصد کودکان و نوجوانان استان کردستان اضافه وزن دارند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج،بیدارپور در همایش علمی حمایت از کودکان چاق و دارای اضافه وزن با محوریت تغذیه،سیستم ایمنی، فیزیولوژی بدن و ورزش و سلامت روان،گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در سال 88بیش از 40درصد مردان و 53درصد زنان 15تا64سال در استان دارای اضافه وزن یا چاقی هستند.
وی افزود: بسياري از كودكان با افزايش وزن و چاقي مواجه هستند كه تغيير وضعيت زندگي و كاهش تحرك و همچنين مصرف غذاهاي پركالري و چرب از مهمترين دلايل اضافه وزن كودكان است.
بیدارپور با اشاره به الگوی مصرف تغذیه در خانوارهای کردستانی در طی سال81گفت: بر اساس نتایج بررسی های صورت گرفته در این سال، 67درصد مردم استان کربوهیدرات،10درصد پروتیین و 23درصد چربی و غذاهای پرکالری با ارزش غذایی کم مصرف می کنند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه در ادامه آغاز عوارض بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت، بیماریهای تنفسی، عدم تحمل به گلوکز، مشکلات اعصاب، سردردها، بیماریهای گوارشی را از عمده مشکلات جسمی ناشی از چاقی برشمرد./س
برچسب ها: وزن ، گوارش ، تحرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.