سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز تاسف آمريکا از تصويب قانون ضدآمريکايي روسيه

وزارت امور خارجه آمريکا روز جمعه از تصويب قانوني در روسيه براي ممنوع کردن فرزند خواندگي کودکان روس براي شهروندان آمريکايي ابراز تاسف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، سخنگوي اين وزارتخانه از تصويب قانوني در دوماي روسيه که بر اساس آن آمريکايي ها نمي توانند کودکان روسي را به فرزند خواندگي بپذيرند، ابراز نگراني و اعلام کرد  آسايش کودکان مهمتر از آن است که آن را با ابعاد سياسي روابط  گاهي پر تنش بين آمريکا و روسيه ارتباط داد. 
پاتريک ونترل گفت:‌  موضوعي که در تصويب اين قانون - آنچه که روسيه در حال انجام دادن آن است - ما را نگران مي کند ممانعت از بزرگ شدن کودکان در محيط خانواده اي خوشبخت و مورد احترام است .
وي با اشاره به اينکه خانواده هاي آمريکايي در بيست سال گذشته شصت هزار کودک روس را به فرزند خواندگي قبول کرده اند، خاطر نشان کرد با تصويب اين قانون « اين کودکان روس هستند که آسيب خواهند ديد .
دوما روز جمعه قانوني را که فرزند خواندگي کودکان روس را براي خانواده هاي آمريکايي ممنوع مي کند، به صورت نهايي تصويب کرد، تصميمي که خشم بخشي از جامعه روسيه را بر انگيخت.
 اين قانون که با چهارصد و بيست راي مثبت، هفت راي مخالف و يک راي ممتنع تصويب شد، پاسخي به تصويب  فهرست مگنيتسکي در آمريکا است که بر اساس آن مقامات روس دخيل در نقض حقوق بشر مجازات خواهند شد. 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.