سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معترضان تُرک: اوباما، مرکل و اردوغان، هيتلر زمانند/زخمي شدن 50 دانشجوي معترض

نيروهاي امنيتي ترکيه با حمله به تجمع کنندگان معترض در برابر دفتر کار رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه ، 50 دانشجو را زخمي کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون سوريه ، نيروهاي امنيتي ترکيه با حمله به تجمع کنندگان معترض در برابر دفتر کار رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه ، 50 دانشجو را زخمي کردند.

دانشجويان ترکيه روز گذشته در اعتراض به استقرار موشکهاي پاتريوت سازمان پيمان آتلانتيک شمالي(ناتو) در مرز ترکيه با سوريه تظاهرات کردند. اين تظاهرات در شهر آنکارا(پايتخت ترکيه) برگزار شد.

شرکت کنندگان در اين تظاهرات، پرچم ناتو را به آتش کشيدند و شعارهايي عليه آمريکا و آلمان سردادند و گفتند حاضر نيستند شاهد استقرار موشکهاي خارجي ها در کشورشان باشند.

آنها تصاويري در دست داشتند که در آن، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه به آدولف هيلتر، رهبر آلمان نازي در زمان جنگ جهاني دوم تشبيه شده بود.

قرار است موشکهاي پاتريوت ناتو در جنوب ترکيه در منطقه آدانا و غازيان تپ استقرار پيدا کند.

با اين موشکها، دو هزار نيروي نظامي خارجي نيز در اين مناطق استقرار پيدا مي کنند تا اين موشکهاي زمين به هوا را هدايت و کنترل کنند. نيروي نظامي مذکور از ارتشهاي آلمان و آمريکا و هلند خواهند بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.