سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهديد علني شهروندان سوري به قتل عام

افراد مسلح در سوريه اهالي المسميه در منطقه الصنمين استان درعا را هوادار نظام بشار اسد رييس جمهور سوريه، ناميدند و سه روز به آنها براي ترك شهر مهلت دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم ؛ چنين طرحي نشانه همسويي باندهاي مسلح شوراي ملي و ائتلاف سوريه با طرح آمريكا، فرانسه، كشورهاي عرب حوزه خليج فارس و تركيه به منظور وادارساختن مسيحيان به مهاجرت از سوريه است.

اينگونه اقدام ضد حقوق بشري در حالي صورت مي گيرد كه جمعيت اين شهر 5 تا 6 هزار نفر است.همچنين گروهكهاي ارتش آزاد در تلاش براي تصرف شهرهاي مسيحي نشين محرده و السقيلبيه در ريف حماه شمالي هستند كه در حومه آن علويها ساكنند.محرده زادگاه آگناتيوس چهارم هزيم اسقف كليساي انطاكيه و روم ارتدكس مشرق زمين است كه هفته گذشته درگذشت لذا مخالفان نگرانند درگيري هاي سابق ميان سني ها و علويها به منازعه طايفه اي بزرگ بانجامد. 

شهر كفربو با 25 هزار  نفر و روستاي ايو با جمعيتي حدود سه هزار نفر در منطقه ميان رستن، تلبيسه و فرودگاه نظامي حماه از ديگر اهداف ارتش آزاد است كه پر از جنگجويان پاكستاني، افغان، چچن و عرب است.  افراد مسلح ارتش آزاد در ماه مه روستاي قسطل البرج نزديك السقيلبيه را اشغال و پس از اخراج اهالي آن، منازل و املاكشان را به مقر نظامي تبديل كردند. ائتلاف سوريه و شوراي ملي از طريق ارتش آزاد سياستي اعلام نشده در زمينه پاكسازي سوريه از مسيحيان را اجرا مي كنند.

در اين راستا، دهها هزار مسيحي حمص و منطقه القصير در ريف حمص تاكنون مجبور به مهاجرت شده اند. كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به ويژه فرانسه و سوئد به سفارتخانه هاي خود در سوريه (قبل از بسته شدن)، بيروت و امان دستور داده اند تسهيلات لازم به منظور تشويق مسيحيان به ترك سوريه را فراهم كنند موضوعي كه باعث تنش بين آگناتيوس چهارم هزيم اسقف كليساي انطاكيه و روم ارتدكس مشرق زمين، و سفير فرانسه در دمشق در اوايل امسال شد.
برچسب ها: سوریه ، قتل ، شهروند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.