محمد
نوید دریتیم مخترع و دانش آموخته دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی در گفتگو
با
خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: گیربکس فوق سریع دارای حجم کم و وزن کم
است و سرعت تعویض دنده را بالا می برد گیربکس خودرو پراید 5 سرعته می باشد
اما این نوع از گیربکس با همان ابعاد، 8 سرعته تحویل می دهد.
وی
گفت: کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب و راندمان بالا از مهم ترین مزایای این
طرح می باشد و در واقع به گونه ای کار کردیم که از نظر تولید انبوه توجیه
اقتصادی داشته باشد.
دریتیم تصریح کرد: وزن کم این وسیله یک مزیت مهی است که خودروسازان می توانند برای کسب سود بیشتر به آن توجه کنند./ع2