سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست مقامات سياسي و نظامي پيشين آمريکا از کاخ سفيد:

بايد تحريم‌ها عليه ايران را متوقف كرد / نبايد ايران را از غني‌سازي منع کنيم

مقامات سياسي و نظامي پيشين و تحليل‌گران مسائل ايران در نامه‌اي به اوباما از او در خواست کرده‌اند تا تحرک مذاکره با ايران را با جديت دنبال کرده و ديپلماسي تنها گزينه روي ميز است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سي‌اس‌مانيتور؛ مقامات سياسي نظامي پيشين آمريکا و تحليل‌گران مسائل ايران در نامه‌اي به کاخ سفيد، ضمن تاکيد بر ديپلماسي از باراک اوباما رييس جمهوري اين کشور درخواست کرده‌اند که تحريم‌ها عليه ايران را متوقف کند.

اين گروه در نامه خود اذعان کرده‌اند، ادامه جدي و واقع‌گرايانه مذاکرات با تهران بهترين نتيجه را به دنبال داشته و مانع بروز جنگ خواهد شد.

اين نامه را که 24 نفر از تحليل‌گران ارشد مسائل ايران امضا کرده‌اند پيشنهاد مي‌دهد که مذاکرات ديپلماتيک تنها راه حل مسئله‌ هسته‌اي ايران بوده و واشنگتن بايد در سياست‌هاي خود در اين باب تجديد نظر کرده و به سرعت در هفته‌هاي آتي مذاکرات را از سر گيرد.

در قسمت هايي از اين نامه مقامات آمريکايي به کاخ سفيد چنين آمده است:
رويکرد ديپلماتيک تنها گزينه‌اي است که مي‌تواند مانع بروز جنگ شود. موفقيت تنها به صورت دوجانبه به وقوع خواهد پيوست. هم‌چنين تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران بايد برداشته شوند.


در ميان امضا کنندگان اين نامه، مقامات از قبيل ديپلمات‌هاي سابق انگليس، مقامات ارشد اطلاعاتي و نظامي آمريکا و بسياري ديگر حضور داشتند.

اين نامه درحالي به باراک اوباما فرستاده شده است که کنگره آمريکا آماده مي‌شود تا تحريم‌هاي بيشتري را عليه ايران در روزهاي آتي به تصويب برساند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.