سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران در سال 91 برگزار شد

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران گفت : مجوز مرکز علمی کاربردی را به عنوان هشتمین مرکز علمی کاربردی کشور از وزارت علوم دریافت کردیم .

 
 
به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر مناف هاشمی در سومین نشست فصلی مدیران شهرداری تهران در سال 91 با بیان این مطلب اظهار داشت : بالغ بر 86 ماه است که در رکاب مدیری توانمند در شهرداری مشغول فعالیت هستیم . پیش ازاین کار کردن در شهرداری جایگاهی نداشت و بیان آن بین مردم سخت بود اما اکنون خدمت بزرگی محسوب شده به آن افتخار کرده و می بالیم .
 
وی افزود : نزد هر تازه وارد ، هر شهروند ، هر دوست و هر دشمن اقدامات شهرداری زبانزد است که این جز لطف خدا و توانمندی شهردار تهران نبوده است.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری با بیان اینکه در اسفند ماه چهارمین نشست فصلی مدیران شهرداری در سال 91 و دهمین آن در این دوره برگزار خواهد شد به برخی اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت : دو دوره آموزشی برای مدیران در حوزه مدیریت بحران و شهرسازی در موضوعات بودجه ریزی عملیاتی ، داده کاوی و.. برگزار شد . این دوره های آموزشی از 9 ساعت نفر آغاز شد و اکنون افق امسال را 40 ساعت نفر دیده ایم که تاکنون در سال جاری ، 32 نفر ساعت تحت آموزش قرار گرفته اند.
 
هاشمی افزود : براساس ممیزی های انجام شده ، گروه های 11 گانه اساتید از میان کارمندان به دست آوردیم که این دوره ها را تدریس می کنند . همچنین برای ارتقاء تحصیلی همکاران شهرداری ، قرار داد با دانشگاه های آزاد ، صنعتی شریف ، تهران و پیام نور بسته شد که بالغ بر 800 نفر در سال جاری برای تحصیلات تکمیلی وارد دانشگاه شدند.
 
وی افزود : مجوز مرکز علمی کاربردی را برای اولین بار به عنوان هشتمین مرکز علمی کاربردی کشور از وزارت علوم دریافت کردیم. همچنین در برنامه 5 ساله ، بیش از 50 درصد پیشرفت کار داشته ایم.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران هچنین با اشاره به تصویب متمم بودجه سال 91 اظهار داشت : ساختار نواحی 123 گانه شهرداری تهران ابلاغ شده و در حال اجرایی شدن در تمامی حوزه هاست. همچنین سیاست های بودجه 92 شهرداری تهران با تدابیر دکتر قالیباف ابلاغ شده که امیدواریم نقطه شروع ما برای سال آینده باشد.
 
در بخش دیگری از این مراسم ، حجت الاسلام و المسلمین میرباقری طی سخنانی به ذکر برخی خصوصیات اخلاقی و تاکید بر توجه به آنها اشاره کرد و اظهار داشت :  باید هر چند وقت یکبار خودمان را چک کنیم و ببینیم چه پس اندازی برای آن دنیا فرستاده ایم.
 
مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر رعایت عدالت میان مردم گفت : این مسله در جایی مثل شهرداری که با مردم سر وکار دارد باید بیشتر مورد دقت قرار گیرد چرا که باعث خوش بینی مردم می شود .
 
وی با تاکید بر اینکه افراد باید جاذبه و حسن خلق داشته باشند و اگر گاهی در رسانه ای مطلبی در مورد آنها بیان می شود ، با حسن خلق رفتار کرده و طبق گفته امام موسی کاظم (ع) دشمنان را به دوست تبدیل کنیم به اهمیت مشورت کردن اشاره کرد و گفت : مدیر موفق کسی است که اهل مشورت است. در کارهای فرهنگی باید از مردم مشورت گرفت. اقدام شهرداری در قالب شورایاری ها و سپردن برخی کارها به شهروندان و جوانان کار ارزشمندی است .
 
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری افزود : وقتی مردم در متن کار قرار گیرند و با آنها مشورت شود انتظار و گله شان کمتر می شود چرا که مشکلات را از نزدیک می بینند .
 
مدرس حوزه و دانشگاه همچنین به نصب تابلوهای روزشمار پروژه های شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت : نصب این تابلوها کار بسیار قشنگی است و اثر روانی مثبت و جالبی درمردم دارد و آن ها افتتاح پروژه ها را روزشماری می کنند.
 
وی همچنین به مساله پرداخت به موقع عوارض شهرداری و جایزه های خوش حسابی اشاره کرد و افزود : اگر سطح جایزه ها را پایین آورده اما در عوض به تعداد بیشتری از شهروندان اهدا کنید ، تاثیر روانی بیشتری بین مردم دارد و برای آنها ملموس تر است.
 
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری ، انتخاب افراد با تجربه رانیز یکی از مسایل بسیار مهم نام برد و افزود : در گذشته در مراکز مختلف همچون بانک ها ، افراد پله پله پیشرفت می کردند اما امروز افراد را از مرتبه ای پایین برداشته و در جایگاه بالایی قرار می دهند ، افراد دیگر هم از این مدیران اطاعت نمی کنند. در انتخاب افراد باید خانواده و ریشه آن ها را نیز مدنظر قرار داد . همچنین مدیران کشور باید به خانواده و فرزندان خود نیز توجه بیشتری کرده و از آنها غافل نشوند.
 
بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم ، از آتش نشانان ورزشکار مدال آور در مسابقات سیدنی ، توسط شهردار تهران و نایب رییس شورای شهر تقدیر به عمل آمد . همچنین یکی از مدال آوران آتش نشان ، مدال طلای خود را بر گردن شهردار تهران آویخت. /ل
برچسب ها: همایش ، فصلی ، مدیران ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.