سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارلمان اسپانیا بودجه ریاضتی دولت این کشور را تصویب کرد

پارلمان اسپانیا در ادامه سیاست‌های ریاضت‌طلبانه اقتصادی دولت برای جبران کسری بودجه این کشور، با بودجه ۳۹ میلیارد یورویی (۵۲ میلیارد دلاری) سال ۲۰۱۳ موافقت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ، نمایندگان پارلمان اسپانیا، روز پنج‌شنبه  به بودجه سال ۲۰۱۳ میلادی که کاهش هزینه در بخش آموزش و مراقبت‌های بهداشتی و نیز کاهش مستمری بازنشستگان را دربر دارد، رای مثبت دادند.

دولت محافظه‌کار ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا، روز سه‌شنبه (۱۸ دسامبر، ۲۸ آذر) اعلام کرد، اعمال تدابیر ریاضتی برای رویارویی این کشور با کاهش شدید کسری بودجه، ضروری است.

نمایندگان پارلمان اسپانیا درحالی به بررسی بودجه سال ۲۰۱۳ میلادی پرداختند که معترضان خشمگین با تظاهرات در نزدیکی مجلس سفلای این کشور، مخالفت خود را با سیاست ریاضت‌طلبانه دولت ابراز و بودجه ۲۰۱۳ را «بودجه گرسنگی و بدبختی» عنوان می‌کردند.

دولت اسپانیا همچنین به علت اتخاذ تدابیر ریاضتی که بیشتر به اقشار کارگر و قشر متوسط جامعه این کشور آسیب وارد کرده، با انتقادهای شدید مواجه شده است.

اعتراضات عمومی در اسپانیا با توجه به امکان تلاش دولت این کشور برای دریافت بسته نجات اروپا به سبک یونان جهت بازپرداخت بدهی‌ها، افزایش یافته است.

اسپانيا در نيمه دوم سال ۲۰۰۸ میلادی با رکود شديد اقتصادي مواجه شد که در اثر آن ميليون‌ها نفر شغل خود را از دست داده‌اند.

اسپانیا که چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می‌آید، باید کسری بودجه خود را در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۴.۵ درصد و در سال ۲۰۱۴ به ۲.۸ درصد کاهش دهد.

دولت اسپانیا در سال ۲۰۱۲ در تلاش برای کاهش کسری بودجه به ۶.۳ درصد، بودجه این کشور را ۲۷ میلیارد یورو کاهش داد.

بر مبناي بودجه سال ۲۰۱۳ اسپانيا، حقوق کارکنان بخش عمومي اين کشور براي سومين سال متوالي بدون افزایش باقی خواهد ماند و بودجه وزارت‌خانه‌هاي اين کشور نيز به طور متوسط ۸.۹ درصد کم خواهد شد.

اسپانيا با کاهش بودجه سال ۲۰۱۳، قصد دارد از طريق کاهش هزينه‌ها و افزايش ماليات‌ها، ۳۹ ميليارد يورو (۵۰ ميليارد دلار) صرفه‌جويي و به رغم بحران اقتصادي، کسري بودجه را کنترل و مديريت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.