سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهی ساده برای محافظت از فایل ها

در شرایطی که کامپیوتر شخصی (pc) یکی از اجزای محیط شبکه از جمله اینترنت است، احتمال آن وجود دارد که کاربران دیگر بتوانند به سیستم دسترسی پیدا کنند.

 مهناز زمانی کارشناس فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار  فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: کاربران می توانند با به کارگیری ابزارهای مختلف امنیتی از فایل ها و اطلاعات خود محافظت کنند.
 
وی با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از ابزارهای مفید برای حفاظت اطلاعات، ابزارFolder loek است که قابلیت رمزگذاری بر روی پوشه ها را دارد، همچنین می تواند فایل ها ، درایو ها ،تصاویر و سند ها را در چند ثانیه پنهان کند.
 
به گفته این کارشناس: فایل هایی که توسط این ابزار محافظت می شوند مخفی، غیر قابل پاک کردن و غیر قابل دسترسی هستند و در کنار آن دارای امنیت بالایی هستند .
 
زمانی افزود: با داشتن این ابزار می توان فایل ها و اسناد را در مقابل کرم ها، ویروس ها و تروچان ها و هکر ها محافظت کرد.
 
زمانی یادآور شد: از قابلیت های مهم این ابزار محافظت از فایل های ذخیره نشده در حافظه فلش (USB Flash Driver) ، CD-RW ، Notebook است، که در این صورت کاربران می توانند از عدم فایل ها در رایانه های دیگر اطمینان داشته باشند.
 
وی در پایان افزود: این ابزار علاوه بر قابلیت های ذکر شده قادر است فایل ها در ویندوز ، محیط داس و حتی Safe Mode ( حالت امن) قفل کند و شامل کاربرد های جانبی دیگر از جمله حالت مخفی، زیر نظر گرفتن حرکت هکرها، چند تکه کردن فایل ها می باشد./ع2
برچسب ها: کامپیوتر ، اینترنت ، فایل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.