سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش هواپیماي آمريکايي به دو قیمت متفاوت!

یکی از شرکت های آمریکایی سازنده جنگنده با اختلافی بیش از 150 میلیون دلار هواپیمایی را به قطر و امارات با قیمت 98 ملیلون دلار و همان هواپیما را با قیمت 250 میلیون دلار به عراق فروخته است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الانصار نت، علی رغم اینکه هنوز معامله بین روسیه و عراق تحقق نیافته و دخالت برخی کشورها به مشکل برخورد، فساد معاملاتی از جایی دیگر سر بر آورد. ایالات متحده که اشکال تراش اصلی معاملات عراق – سوریه بوده یک نوع هواپیما را به دو قیمت به کشورهای عربی فروخته است.

بر اساس گزارشات به دست آمده آمریکا هواپیمایی را به قیمت 98 ملیون دلار به قطر و امارات، و دقيقا همان هواپیما را به قیمت 250 میلیون دلار به عراق فروخته است ضمن اینکه تسهیلات بیشتری برای قطر و امارات نیز در قرارداد ذکر شده است و در هر صورت طرف آمریکایی در معامله با عراق بیش از 150 میلیون دلار افزون بر سایر معاملات خود دریافت کرده و شاید همین سودهای بی حساب و کتاب دلیل مخالفت ایالات متحده با برقراری ارتباط بین عراق و روسیه باشد.

در همین راستا خالد علوانی اعلام کرد کمیسیونی تشکیل داده تا به طور ویژه پرونده این معاملات را پیگری کرده و از قیمت دقیق معاملات بین کشورهای مذکور مطلع شود و نماینده عراق در انجام معامله با آمریکا را نیز شناسایی و معرفی کند.

وی ابراز داشت که با شرکت آمریکایی سازنده هواپیما نیز ارتباط برقرار خواهیم کرد و در صورت ضایع شدن هر گونه حقی از ما پرونده را به صورت قانونی پیگیری خواهیم کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.