سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رايزني هاي گسترده لابی‌های طرفدار سازندگان سلاح در آمريکا

لابی های طرفدار سازندگان سلاح، مانعی در برابر کنترل سلاح در آمریکا هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی؛  پس از تیراندازی اخیر در مدرسه ابتدایی شهر نیوتاون ایالت کنتیکت، مطالب زیادی درباره کنترل سلاح در آمریکا مطرح شده است. 

واقعیت امر این است که گروههای حامی رواج سلاح در آمریکا در داخل کنگره و کاخ سفید نفوذ زیادی دارند و در واقع، همین مسئله مانع از آن می شود که برای مقابله با این مشکل،گامی برداشته شود. لابی سلاح در داخل کنگره آمریکا به صورت گسترده رایزنی می کند. 

درنتیجه، اعضای کنگره که با فعالان صنایع تسلیحاتی و نظامی آمریکا ارتباط گسترده ای دارند و از حمایت آنها در زمان انتخابات برخوردار هستند، هرگز گامی برخلاف خواست آنها برنمی دارند و قوانینی را به تصویب نمی رسانند که علیه منافع این گروه باشد. 

حمایت از این گروهها بویژه درمیان جمهوری خواهان آمریکا مشهود است. آنها با توجه به نگاه سنتی خود حاضر نیستند در این زمینه کاری انجام بدهند و با هرگونه اقدامی که محدود کننده تملک و حمل سلاح در آمریکا باشد، مخالف هستند.  
با این اوصاف، نمی توان به تغییر این اوضاع در آمریکا امید داشت و باید تغییرات اساسی در این زمینه ایجاد شود. حمل سلاح به صورت گسترده در داخل جامعه آمریکا وجود دارد. فروشندگان سلاح نیز با برخورداری از حمایتهای قانونی، با هر اقدامي انواع سلاحهای پیشرفته را وارد جامعه می کنند.
برچسب ها: سیاست ، اسلحه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.