سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

راه اندازی رشته دانشگاهی سفال و سرامیك در استان چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره ‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، از راه اندازی رشته سفال و سرامیك در یكی از واحدهای دانشگاه جامع علمی و كابردی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

 
مهرداد رئیسی، با تشریح قدمت سفالگری در كشور به ویژه استان چهارمحال و بختیاری گفت: قدمت این هنر صنعت در استان چهارمحال و بختیاری، به پیش از میلاد حضرت مسیح برمی گردد.
وی افزود: شهرستان های شهركرد و فارسان از قطب های سفالگری استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود و 10 كارگاه سفالگری در این استان به تولید احجام سفالی و كتیبه مشغول است.
رئیسی، با تشریح توانمندی های استان چهارمحال و بختیاری در توسعه اشتغال در این هنر صنعت اظهار داشت: یك كارگاه سفال و سرامیك در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالش تر، زمینه اشتغال تعداد زیادی از فارغ التحصیلان رشته های صنایع دستی را فراهم كرده است.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره ‌كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: با هماهنگی و مذاكرات انجام شده، رشته سفال و سرامیك در دانشگاه جامع علمی كاربردی استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است و نسبت به جذب دانشجویان و علاقه مندان اقدام می کند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.