سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

220 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خصوصی در فارس

مشاور استاندار فارس در امور صنعتی گفت: بیش از 220 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خصوصی در فارس در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی و میراث فرهنگی و گردشگری در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مشاور استاندار فارس در امور صنعتی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر 220 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خصوصی در فارس در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی و میراث فرهنگی و گردشگری در حال اجرا است، ادامه داد: این در حالی است که بر اساس آخرین بودجه ابلاغ شده در سال 90، بودجه عمرانی فارس کمتر از 4 هزار میلیارد ریال بوده است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فارس 50 برابر بودجه عمرانی این استان است.
شعرا با بیان اینکه این استان در بخش معادن با 416 معدن رتبه ششم کشور، با نزدیک به 2 میلیون تن ذخایر مکشوف رتبه دوازدهم کشور و با 35 میلیون تن برداشت سالانه، رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد، تصریح کرد: استان فارس از نظر سنگ‌های تزئینی و نما با استخراج 2.5 میلیون تن و تامین 28 درصد سنگ نمای کشور رتبه دوم و در زمینه خاک نسوز و صنعتی با 2.2 میلیون تن در سال و تامین 90 درصد خاک‌های نسوز کشور، رتبه نخست را داراست.
شعرا با اشاره به اینکه استان فارس دارای نخستین و بزرگ‌ترین ذخیره نیکل کشور با ظرفیت 2.2 میلیون تن است، افزود: اکتشاف ذخایر سنگ آهن به میزان 18 میلیون تن، فارس را در لیست غنی‌ترین استان‌های کشور از نظر سنگ آهن هماتیتی قرار داده است.
وی با بیان اینکه استان فارس از نظر معادن سنگ آهن، گچ، شن، ماسه و سایر مصالح ساختمانی در رتبه دوم کشور قرار دارد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین معادن دولومیت کشور در شهرستان لامرد استان فارس قرار دارد که سرمایه‌گذاران متعددی برای تولید شمش منیزیم از این معدن، در حال مذاکره با مقامات مسئول در فارس هستند.
مشاور استاندار فارس در امور صنعتی افزود: در زمینه صنایع پایین‌دستی سنگ، سیاست استاندار فارس جلوگیری از خام‌فروشی و تلاش برای سرمایه‌گذاری در راستای توسعه صنعت سنگ و در بخش‌های خاص، گسترش صنعت گوهرتراشی در حوزه سنگ‌های قیمتی است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.