سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

تدوین پایلوت طرح زینب در شش استان کشور

کارشناس مسئول بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران گفت: طرح همکاری هیئتها و کانونهای مذهبی در حوادث در قالب طرح زینب(س) به صورت پایلوت در شش استان کشور در حال تدوین و اجرا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس جواد دهپور در حاشیه مانور زلزله در رکن آباد شیراز اظهار داشت: هدف از برگزاری این مانور ایجاد بازتوانی و توانمند سازی هیئتها و کانونهای مذهبی در راستای مواجهه با حوادث طبیعی است.
وی بیان کرد: استفاده از توان و ظرفیت موجود در هیئتهای مذهبی در راستای مدیریت محله در مواجه با حوادث، حساس سازی مردم نسبت به مباحث روحی و روانی و آموزش لازم برای کنترل ناشی از حوادث از دیگر اهداف ایجاد طرح و برپایی مانور است.
کارشناس مسئول بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران ادامه داد: این پروژه تحت عنوان طرح حضرت زینب(س) از نقش آفرینی حضرت زینب(س) در عاشورا تاثیر گرفته و در  ابتدا شش استان اصفهان، گلستان، فارس، یزد، قم و سمنان با هدف توانمندسازی هیئت‌های مذهبی در راستای بازتوانی پیش، حین و بعد از حوادث به اجرای آن می پردازند.
ده پور عنوان کرد: در هر کدام از استانها 40 هیئت مذهبی آموزش داده می شوند و در ایام محرم و صفر هر کدام از استانها در تاریخ های متفاوت آموزشهای خود را در قالب مانور به اجرا می گذارند./س

برچسب ها: طرح ، زینب ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.