سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/توليت آستان قدس رضوي:

محور و زيربناي حفاظت و صيانت از مرزهاي فكري و سياسي ،ولايت فقيه است

توليت آستان قدس رضوي گفت: محور و زيربناي حفاظت و صيانت از مرزهاي فكري و سياسي ،ولايت فقيه است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد آيت الله عباس واعظ طبسي در ديدار جمعي از فعالان پژوهشي مراكز علمي پژوهشي آستان قدس رضوي با تاكيد بر نقش محوري ولايت فقيه در زعامت و رهبري جامعه اسلامي خواستار توجه بيش از پيش پژوهشگران به اين مساله الهي و مهم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اين كه متاسفانه امروز بسياري از دشمنان و شبكه‌هاي ضد انقلاب سعي در مخدوش كردن چهره ولايت مطلقه فقيه را دارند، خطاب به پژوهش‌گران گفت: پژوهش‌گران بايد با تلاشي بيش از گذشته به مقوله ولايت و امامت جامعه اسلامي بپردازند و در اين راه به بحث مهم ولايت و آزادي، ولايت و پيشرفت جامعه اسلامي، ولايت و عزت و استقلال جامعه اسلامي و همچنين به مسائل ديگر در حوزه امامت و ولايت بايد پرداخته شود.

آيت الله واعظ طبسي به مقوله بسيار مهم اقتصاد مقاومتي اشاره و خاطرنشان كرد: امروز در مجموعه آستان قدس رضوي كتاب‌ها و پژوهش‌هاي زيادي در خصوص اقتصاد و سياست‌هاي پولي و مالي براساس مباني نظري اسلام به رشته تحرير در آمده است.

توليت آستان قدس رضوي علت دشمني استكبار جهاني با نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران رابه دليل پيشرفت‌هاي ملت ايران دانست و افزود: امروز دشمنان اين نظام الهي به اين نكته رسيدند كه انقلاب اسلامي به پيشرفت‌هاي زيادي رسيده است و اگر بخواهيم مانع پيشرفت آنان شويم بايد در عين حالي كه فشار سياسي مي‌آوريم فشار اقتصادي را نيز تشديد نماييم.

آيت الله واعظ طبسي اقتصاد مقاومتي را راه حل برون‌رفت از تحريم‌هاي اقتصادي دانست و در اين رابطه تاكيد كرد: امروز اگر بخواهيم اقتصاد مقاومتي را محقق سازيم بايد فرهنگ مصرف جامعه تغيير نمايد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به پژوهش‌گران آستان قدس رضوي دو مطالبه را مطرح و به آنان گفت: پژوهشگران آستان قدس رضوي بايد متناسب با نياز به اصل مترقي ولايت فقيه بپردازند و در اين راستا از هيچ كوششي فروگذاري نكند همچنين در زمينه اقتصاد مقاومتي نيز بايد تحقيق و پژوهش صورت گيرد.

نماينده ولي فقيه در خراسان افزود: يكي از مهمترين ويژگي‌هاي دين مبين اسلام تفكر همراه با تعقل است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام همكاري صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه را زمينه‌ساز انقلاب فكري بزرگ و گسترده در جامعه اسلامي خواند.

آيت الله واعظ طبسي گفت: راه براي تحقيق و پژوهش بسيار هموار مي‌باشد كه بايد اولويت‌ها در نظر گرفته شود و براساس اين اولويت‌ و نيازها، تحقيق و پژوهش صورت بگيرد.

توليت آستان قدس رضوي تاكيد كرد: ما با توفيق الهي توانسته‌ايم در مسير پيشرفت در نظام جمهوري اسلامي گام‌هاي خوبي برداريم، و حتي برخي مشكلات كشور گره‌اش با آستان قدس رضوي باز شده است اما اين را نيز بايد گفت كه گام‌هاي برنداشته‌اي وجود دارد، كه اين راه‌هاي طي نشده با فكر،تلاش و عشق براساس رابطه اعتقادي با ولايت طي شدني خواهد بود./س

برچسب ها: تولیت ، آستان ، قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.