سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطب های علمی باید در زمینه آینده اندیشی فعالیت کنند

قطب های علمي علاوه بر اینکه در مرزهای دانش بین المللی حرکت می کنند باید در خصوص آینده اندیشی در زمینه تحقیقی خود نیز فعالیت داشته باشند.

دکتر فیروز بختیاری نژاد، مدیر کل واحدهای تحقیقاتی و قطب علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر فعالیت های علمی در مرزهای دانش بین المللی را از ماموریت های قطب های علمی عنوان کرد و به خبرنگار صنفی اموزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برنامه ریزی برای آینده، پیش بینی و روند حرکت علم و برنامه ریزی برای توسعه فناوری از وظایف قطب های علمی است.

وی تدوین نقشه راهبردی برای حوزه های مختلف فناوری را از ماموریت های قطب های علمی دانست و گفت: برنامه اصلی قطب های علمی قرارگرفتن در مرجعیت تخصصی و ارتقای وضعیت علمی دانشگاه و ارتباطات علمی بین المللی تعریف شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به اینکه 19 قطب علمی در این دانشگاه ایجاد شده که از این تعداد 15 قطب علمی دارای موافقت اصولی از وزارت علوم هستند.

خاطر نشان ساخت: 4 قطب علمی دیگر در دانشکده های پزشکی، پلیمر، کامپیوتر و مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر به منظور دریافت موافقت اصولی در وزارت علوم در دست بررسی است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.