سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توهمات ماليخوليايي آمريکا در خصوص تلاشهاي ديپلماتيک ايران

کنگره آمريکا در راستاي توهمات ماليخوليايي خود در خصوص تلاشهاي ديپلماتيک ايران، طرحي را تصويب کرد و در آن تحقيقات فوري در خصوص منافع و فعاليتهاي ديپلماتيک و تجاري ايران در آمريکاي مرکزي و جنوبي را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل آنتي وار، کنگره آمريکا با 386 راي موافق در مقابل شش راي مخالف طرحي تصويب کرد و در آن تحقيقات فوري توسط وزارت امور خارجه را در خصوص منافع و فعاليتهاي ديپلماتيک و تجاري ايران در آمريکاي مرکزي و جنوبي خواستار شد.

اين طرح "مقابله با فعاليت ايران در نيمکره غربي" نامگذاري شده و طراح اصلي آن نيز "جف دانکن" است؛ "دانکن" مدعي است روابط ديپلماتيک و تجاري ايران تهديدي براي امنيت ملي آمريکا محسوب مي شود.

در واقع، مقامات آمريکا توهمات ماليخوليايي در خصوص تلاشهاي ديپلماتيک ايران در خارج از اين کشور دارند. 

اين در حالي است که ايران در اصل منافع تجاري را دنبال مي کند و قصد دارد تجارت را در موارد خارج از چارچوب تحريمها ادامه دهد.

از سوي ديگر، کنگره براي اجراي اين طرح يک ميليون دلار بودجه در اختيار وزارت امور خارجه گذاشته است که بودجه اندکي است و تشکيلات بزرگي همچون وزارت امور خارجه با چنين بودجه اي تنها مي تواند گزارشهاي بي پايه و اساس ارائه کند که نتيجه آنها نيز چيزي نخواهد بود غير از افزايش نگرانيها و تصويب قطعنامه هاي بيشتر (عليه ايران).
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.