سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیطان حاضر است،آنجا که تو هستی!

آنگاه که نفرت وجودت را تسلیم سازد، شیطان حاضر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تصور زیبایی بی تو، که در آن نگاه ها چقدر سبک و مهربانانه تر خواهد بود و صداها در آن چنان دلپذیر و دلنواز خواهد بود که هر گوشی مشتاقانه برای شنیدنش به سمتش می دود، دست ها چه اندازه گرم و پرتوان تر از هر روز خواهد بود،روزی که در آن حتی آب هم طعم دیگری خواهد داشت،آبی که شاید هرگز آن را اینگونه سبک ننوشیده ایم،روزی که ذهن زیباتر شده و به آنچه می بایست باشیم به گمانم نزدیک تر خواهیم بود، چه معادله خواستنی است آن روز که ما به کام دنیا و دنیا به کام ما خواهد بود، شاید باورش ساده نباشد اما خورشید هم با آن عظمتش در آن روز نگاهی گرمتر از بقیه به ما خواهد داشت،شب مان زیباتر از روز و روزهایمان رویایی تر از شب خواهد بود، روزی از معدود روزهایی که زندگی خواهیم کرد و طعم آن را خواهیم چشید و چه روز زیبایی خواهد بود روز زندگی بی تو؛ روزی که در آن از هیچ کس متنفر نباشیم.
ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: هیجان های منفی باعث می شوند احساس روانی بد نسبت به خود و دیگران داشته باشیم،که از جمله این هیجان های منفی احساس تنفر است که منجر می شود فرد احساس ناخوشایندی را نسبت به دنیای پیرامون خود داشته باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: احساس تنفر از دیگران ناشی از برخی خشم های فرو خورده و یا حسادت ها و کینه توزی ها است که بسیار آزاردهنده است و اتفاقات ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت.
ابراهیمی مقدم در ادامه با اشاره به پیامدهای این احساس ناپسند اظهار داشت: در این موارد فرد،کینه و خشم و نفرت زیادی را نسبت به طرف مقابل نشان می دهد و این احساس بد منجر به وجود آمدن احساس آسیب رسانی می گردد.
به گفته این روانشناس: در برخی موارد فرد آسیب هایی را که نمی تواند به دیگران منتقل کند به خود وارد کرده و به عبارت دیگر با خودخوری منجر به وجود آمدن حالت های افسردگی و پرخاشگری خواهد شد.
*ببخشیم تا مورد بغض و نفرت خدا قرار نگیریم
اما رحیم کارشناس مذهبی در خصوص نفرت از دیگران گفت: ما باید نسبت به خطاهای دیگران رئوف و مهربان باشیم، وقتی که خداوند متعال هر خطایی از ما سر می زند را با مهربانی و لطف می بخشد، بندگانی سراپا نقص و عیب همچون ما نیز باید کمتر خطاهای دیگران را ببینیم و بذرهای کینه و نفرت را از دل بیرون بریزیم و اجازه رشد به آنها ندهیم.
وی در ادامه تصریح کرد: شخص کینه توز باید بداند که هر چه این احساس ناپسند در قلب وی استمرار پیدا کند فرد در غم و اندوه به سر خواهد برد و در دنیا و آخرت آزار و عذاب می کشد.
گفتنی است: ذات شیطان سرشار از نفرت و کینه است هنگامی که او را از دل بیرون کنی، ناتوانی و هرچه پستی و پلیدی است تا نادانی مفرط در دل تنفر است./ف

برچسب ها: شیطان ، نفرت ، حسادت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.