سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان / وزیر فرهنگ؛

فضای كتابخانه ای كشور صد در صد افزایش یافته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای كتابخانه های عمومی كشور از نظر متراژ و گستره در دولت نهم و دهم در مقایسه با گذشته صد در صد افزایش پیدا كرده و تعداد این كتابخانه ها از 1600 به دو هزار و 800 باب رسیده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران  زاهدان، سید محمد حسینی در زاهدان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش سرانه مطالعه افزود: حمایت از تولید آثار ارزشمند در سراسر كشور، برپایی نمایشگاههای كتاب برای دسترسی بیشتر علاقه مندان در استانها و نمایشگاه یادیار مهربان به منظور جذب دانش آموزان به مطالعه از جمله اقدامهای انجام شده درزمینه افزایش سرانه مطالعه است.

وی بیان كرد: به منظور معرفی بیشتر كتابها به توصیه رهبر معظم انقلاب بیش از پیش اقدامات لازم انجام شده و رسانه های ارتباط جمعی نیز در این زمینه گامهای موثری برداشته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تجلیل از نویسندگان تحت عناوین مختلف مانند برگزاری جایزه فصل، جایزه جلال آل احمد، پروین اعتصامی، گام اول و كتاب سال از دیگر اقدامات انجام شده برای تشویق نویسندگان بوده است.

وی برپایی هفته كتاب با مشاركت دستگاههای مختلف دولتی و بخش خصوصی را از جمله مشوق ها برای افزایش سرانه مطالعه ذكر كرد.

حسینی بیان كرد: دیدار مسوولان و كتابداران با رهبر معظم انقلاب، اجرای برنامه های در نظر گرفته شده برای امسال از دیگر مشوقهای لازم برای نویسندگان و سایر دست اندركاران كتاب و كتابخوانی است.

وی نقش رسانه های ارتباط جمعی در زمینه افزایش سرانه مطالعه را بسیار مهم توصیف كرد و افزود: نویسندگان با ایجاد جاذبه های مختلف از طریق افزایش محتوا و كیفیت نقش مهمی در این بخش دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر رعایت نگارش زبان فارسی و اینكه مطالب به زیبایی و پرجاذبه برای جوانان نگارش شود، تاكید می كنند.

وی افزود: مجموع اقدامات انجام شده و برنامه های مد نظر می تواند در افزایش سرانه مطالعه در كشور تاثیر بسزایی داشته باشد./س

برچسب ها: فضای ، کتابخانه ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.