سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان عملیاتی می شود

با ایجاد کنسرسیوم گل گهر سیرجان و شرکت ملی مس ایران پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  کرمان در جلسه ستاد معين استان کرمان که با حضور نجار استاندار کرمان، جعفری معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عابدی نژاد رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان وجمعی از مدیران استانی برگزار شد ، محمد جلال مآب مدیر عامل شرکت گل گهر سیرجان گفت : طرح ملی تامین و انتقال آب صنایع جنوب و شرق کشور در سه مرحله از مس سرچشمه تا گل گهر، از گل گهر تا 160کیلومتری بندرعباس و از 160کیلومتری بندرعباس تا بندرعباس نیازمند 1200میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

وی در ادامه افزود: کنسرسیوم مس و گل گهر با تشکیل هیات اجرایی و حساب مشترك مبلغ 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه نموده اند.

جلال مآب میزان آب انتقالی از خلیج فارس به استان کرمان را در فاز اول 100میلیون متر مکعب در سال دانست وخاطر نشان کرد: این میزان آب ورودی به استان کرمان برای مصرف صنعتی با حجم سرمایه گذاری که صورت می پذیرد کاملا اقتصادی است و در صورتی که خط انتقال دیگری نیز برنامه ریزی شود برای کشاورزی صنعتی نیز توجيه اقتصادی خواهد داشت.

در ادامه این نشست جعفری معاون معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت خبر از تشکیل کارکردی ویژه از سه وزير مربوطه با اختیارات ویژه خبر داد و افزود: بحث انتقال آب از خلیج فارس و آب شیرین كن توامان دنبال می شود./س

برچسب ها: انتقال ، آب ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.